برگزیده ها

مازندمجلس: ولادیمیر پوتین در مقاله‌ای به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان روسیه وهند تاکید کرد که روسیه به بهترین نحو ممکن در زمینه صنعت هسته‌ای با هند همکاری خواهد کرد.

مازندمجلس: مقاله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که با عنوان « هفتاد سال با یکدیگر» روز سه شنبه در روزنامه تایمز هند منتشر شد آمده است: همکاری در صنعت هسته‌ای یکی از بخشهای اصلی رابطه مشترک روسیه و هند است.
به گفته پوتین روسیه به بهترین نحو ممکن به همکاری با هند در زمینه انرژی هسته‌ای و ارتقاء امنیت انرژی این کشور ادامه خواهد داد.
در ادامه این مقاله آمده است: نخستین راکتور نیروگاه هسته ای کودانکولام هند با همکاری متخصصان روس در سال 2013 راه اندازی شد. انتقال تجهیزات واحد دوم این نیروگاه به هند در اکتبر 2016 تکمیل شد و آغاز ساخت واحدهای سوم و چهارم نیز آغاز شد.
همه این اقدامات باعث اجرای برنامه توسعه انرژی هسته‌ای در هند که شامل ساخت حداقل 12 واحد هسته‌ای تا سال 2020 خواهد شد، است.
ساخت نیروگاه کودانکولام از 31 مارس 2002 در ایالت تامیل نادو آغاز شد که البته به دلیل مخالفت‌های ماهیگیران محلی با چند دوره تاخیر مواجه شد.
قرار است نیروگاه کودانکولام شش راکتور با ظرفیت مجموع 6000 مگاوات را در خود جای دهد.
هسته‌ای نیروگاه همکاری انرژی روسیه ادامه کودانکولام پوتین مقاله بهترین راکتور