برگزیده ها
علی قاسمی: هدف ما حرفه ای شدن آموزش و پرورش استان است/ مدیر دولت تدبیرم برخی انتظار دارند با نگاه دولت قبل کار کنم/ ارزشی ترین مدیر آموزش و پرورش مازندران هستم/ مردم به برنامه رای دادند نه یارانه

گزارش مازندمجلس: «دوستان منتقد ما علیرغم سیاسیکاری فراوان در دوره مدیریت خود، اقدامات خود را سیاسی نمی دانند اما همه اقدامات ما را سیاسی قلمداد می کنند»/ «موضوع سند 2030 از مباحث ملی و وزارتخانه‌ای است و هر سندی موقعی قابلیت اجرا دارد که متناسب با سند تحول بنیادین باشد»

گزارش مازندمجلس- مجید ساجدی فر: نشست خبری دو ساعته ی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در سالن اجتماعات این اداره با حضور خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و مجازی مطرح استان در حالی برگزار شد که استقبال خبرنگاران موجب شد دست اندکاران این نشست، چندصندلی بر صندلی های موجود در سالن بیفزایند که این تعامل و همکاری متقابل آقای مدیر و روابط عمومی این اداره با اهالی رسانه قابل تقدیر است.

ابتدا علی قاسمی، در اظهاراتی کوتاه به بیان مهمترین اهداف و اقدامات آموزش و پرورش در سال های اخیر به ویژه سال تحصیلی اخیر پرداخت و در ادامه به همه ی سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ گفت.

اهمیت آموزش و پرورش در جامعه، شرایط و نحوه ثبت نام دانش آموزان، هدایت تحصیلی دانش آموزان، نقل و انتقال مدیران و معلمان، اوقات فراغت دانش آموزان، فرهنگ امنیتی، پژوهش محوری آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و سند 2030، خانه عالم بهشهر، از مهمترین موضوعات مورد بحث این نشست بودند.

البته این نشست حواشی کوتاهی نیز داشت که یادآوری مزاح انتخاباتی آقای مدیر با یکی دو رسانه منتقد دولت و حامی کاندیدای رقیب، گلایه یکی از آن ها را در پی داشت که پاسخِ همراه با لبخندعلی قاسمی به این سوء برداشت ها خاتمه داد. ذکر این نکته ضروری است مردم با حضور پر رنگ خود در انتخابات و با انتخاب خود، نشان دادند که تمایل به چه جریانی و چه تفکری دارند. بنابراین همچنان حسن روحانی رئیس جمهور مردم است و نیاز است همه (از مردم، مسئولان و رسانه ها) چه موافق و مخالف دست به دست هم دهیم و دولت را در تحقق اهداف و برنامه هایش یاری دهیم.

در ادامه مهمترین اظهارات علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران را در 10 بند می آوریم:  

 

 در انتخابات، مردم ما به برنامه رای دادند نه یارانه! برخی می خواستند امام رضا (ع) را سیاسی و به نفع خود مصادره کنند که مردم با انتخاب خود مانع تحقق اهداف آن ها شدند.

مدیریت در آموزش و پرورش کار آسانی نیست گاها مسئولیت و شرح وظایف آن چندین برابر دستگاه های دیگر است به طوری که برخی معتقدند آموزش و پرورش نهادی فراتر از یک وزارتخانه است.

من مدیر دولت تدبیر و امید هستم و طبیعتا نیاز است با برنامه های این دولت کار کنم یا مدیرانی که همسو با اهداف و برنامه های این دولت هستند را انتخاب کنم. بنابراین نباید برخی انتظار داشته باشند با نگاه دولت قبلی کار و رفتار کنم.   

دوستان منتقد ما علیرغم سیاسیکاری فراوان در دوره مدیریت خود، اقدامات خود را سیاسی نمی دانند اما همه اقدامات ما را سیاسی قلمداد می کنند. در حالی که در مدت مدیریتم همه تلاش بنده و همکارانم این بوده که آموزش و پرورش استان را به سمت پژوشه محوری و حرفه ای شدن پیش ببریم.

بنده همواره در مسیر ارزش ها و باورهای انقلاب اسلامی رفتار کردم بنابراین معتقدم مدیری ارزشی تر از بنده در آموزش و پرورش مازندران در بعد از انقلاب نبوده است.

هدف ما تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است موضوع سند 2030 از مباحث ملی و وزارتخانه‌ای است و هر سندی موقعی قابلیت اجرا دارد که متناسب با سند تحول بنیادین باشد.

آموزش و پرورش مازندران جایگاهی قوی بین سایر دستگاه ها نداشت ما همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا این جایگاه را بهبود ببخشیم و بیش از 20 توافقتنامه با نهادهای مختلف (گردشگری، شرکت گاز، نیروی انتظامی، آبفا، اوقاف، برق و ...) در این رابطه امضا کردیم.

فضای امنیتی آموزش و پرورش را کاهش دادیم وسعی کردیم تعامل ها دوستانه و البته قانونمند باشد. امروز مدیران و معلمان ما دغدغه ای از این بابت ندارند.

اجرای عدالت آموزشی را مد نظر قرار دادیم  و مدارس روستایی و حاشیه شهر را که با کاهش دانش‌آموز مواجه بودند را با کاهش دانش آموزان مدارس مرکز شهرها، متراکم تر کردیم.  

بحث مشارکت به هیچ وجه الزامی و تحکمی نیست. مدیران مدارس به جز بهای کتاب و بیمه نباید دریافتی دیگری از دانش آموزان داشته باشند. سیاست ما این است ثبت نام در آرامش کامل برگزار شود و واحدهای نظارتی ما به این منظور فعال هستند.

تصاویر: کیان بابایی

نشست خبری علی قاسمی نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش مازندران علی قاسمی مجید ساجدی فر پژوهش محوری آموزش و پرورش مازندران