برگزیده ها
کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال واقتصاد مقاومتی برگزار شد

مازندمجلس: تهران - ایرنا-کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال واقتصاد مقاومتی به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و دبیر شورایعالی اشتغال و جمعی از مسئولان حوزه اشتغال و نمایندگان دستگاه های مرتبط عصر امروز چهارشنبه در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شده است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ، عیسی منصوری معاون توسعه کارافرینی و اشتغال ،سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و محمد امین سازگار نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان اموزش فنی و حرفه ای شرکت داشتند.
در این نشست به افزایش جمعیت فعال در سال های اخیر که سهم جوانان نیز در ان بسیار بالاست، سهم افزایش یافته دانش اموختگان دانشگاهی در سال های اخیر به گونه ای که در سال ٩٥ سهم شان در اشتغال جدید به بیش از ٧٠درصد رسید،سهم افزایش یا اشتغال زنان در سال های اخیر به گونه ای که در سال ٩٥ این رقم به ٦٧ درصد رسید و همچنین ضرورت و اهمیت مهارت اموزی و اشتغال پذیری جوانان و به ویژه دانش اموختگان اشاره شد.
همچنین در این نشست شیوه اجرای طرح کارورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.براساس این شیوه نامه دستگاه های اجرایی جهت شناسایی و توجیه طرف تقاضای کار اقدامات لازم را به عمل خواهند اورد.
در این نشست استفاده از نهادها و تشکل های صنفی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
براساس گزارش ارایه شده در این نشست تاکنون ٦٠هزار نفر داوطلب در سامانه ثبت نام کرده اند و و چگونگی تداوم کار پس از سپری شدن دوره کارورزی و دریافت مدرک فنی حرفه ای از طریق ارایه مشوق های کارفرمایی تشریح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، برنامه اشتغال فراگیر در هیات دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده بود و طرح کاج که دربردارنده سه طرح مشوق های بیمه ای کارفرمایی؛کارورزی و مهارت اموزی در محیط کار است نیز بخشی از این طرح بوده است.
شبک**9123**1983**خبرنگار مرتضی رنجبران ** انتشار دهنده : سید محمد باقر نوربخش

اشتغال معاون افزایش گزارش تعاون اموزی کارورزی بررسی براساس مهارت ارایه جوانان مقاومتی ایرنا توسعه اموختگان همچنین