برگزیده ها

مازندمجلس: معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با بیان این که هفت میلیون کودک در سوریه در فقر مطلق زندگی می کنند،گفت که از ماه اوریل سارل جاری بیش از 100 هزار نفر در اثر نبرد سنگین در نزدیکی مقر گروه تروریستی داعش در رقه و 900 هزار نفر در ادلب آواره شده اند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از راشاتودی، استفان اوبرین هماهنگ کننده کمک های سازمان ملل در جلسه شورای امنیت از وضعیت بسیار بد کودکان سوری خبر داد و گفت بسیاری از کودکان سوری زیر شکنجه و آزار و خشونت جنسی قرار دارند.

وی عنوان داشت که عامل این وضعیت صرفا نا امنی و یا ضعف در زیر ساخت ها نبوده بلکه افزایش محدودیت ها توسط مسئولان محلی و گروه های تروریستی و فعالیت بعضی از همسایگان سوریه نیز تاثیرگذار بوده است.

شهر رقه که از سال 2013 توسط گروه تروریستی داعش تسخیر شده است در طی سال های بعد از تسلط این گروه در این شهر، شاهد حملات و نبردهای سنگینی بوده است.

وی ادامه داد:ما نیازمند این هستیم که در خصوص دسترسی به وضعیت فزاینده وخیم در شمال شرقی سوریه تغییری ایجاد کنیم.

بنابه اظهارات اوبرین، اکنون شرایط انسانی در حال بدتر شدن و سطح نا امیدی نیز در حال افزایش است.

اخیرا درگیری ها و حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به ادلب که به ورودی های شمالی این شهر نزدیک شده اند، افزایش پیدا کرده است.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اخیرا در خصوص این حملات گفته بود که یک حمله هوایی توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ده ها نفر کشاورز را در یک روستا کشته است.

اوبرین همچنین از تلاش های ایران، ترکیه و روسیه برای تفاهم در ایجاد یک منطقه به منظور کاستن از تنش ها که در ماه مارس میلادی به دست آمد، تقدیر کرد.
سوریه افزایش حملات اوبرین وضعیت رهبری ائتلاف آمریکا نیروهای اخیرا تروریستی ایجاد کودکان هوایی