برگزیده ها
مازندمجلس: سخنگوی «مسعود بارزانی» در یک بیانیه شدید اللحن، با بی اراده خواندن کُردهای مخالف بارزانی، نوری المالکی را مسئول شوربختی عراق دانست.

به گزارش فارس، «امید صباح» سخنگوی «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در پی اظهارات نوری المالکی درباره بارزانی و متهم کردن او به سوء استفاده از مسأله استقلال کردها در حالی که وی مشروعیت قانونی ندارد، بیانیه شدید اللحنی علیه وی منتشر کرد.

به نوشته پایگاه خبری کرد پرس، امید صباح در این بیانیه گفته است: نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق در مصاحبه با نشریه الاخبار لبنان نسبت به حقوق ملت کردستان پای خود را بیش از پیش فراتر نهاده و سخنان نامربوط نیز درباره ریاست منطقه کردستان بر زبان رانده و به خود اجازه داده آنچه نسنجیده است در خصوص اتفاقات و حقوق ملت کردستان بگوید. المالکی ابراز دشمنی با مردم کردستان را عادتی برای تبلیغات انتخاباتی خود کرده است اما حقیقت این است که نه وی و نه دنباله روهایش مهم نبوده و افکار آنان نیز محلی از اعتبار نیستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیار جای تعجب است کسی که بلای منزل بر عراق و منشا شکست و شوربختی و گسترش ترور در این کشور بوده است چگونه هنوز لب به سخن می‌گشاید. کسی چون المالکی که بانی وضعیت فعلی عراق است می‌بایست به زندگی خود پایان داده و یا دست کم خود را از انظار مردم عراق گم می‌کرد. کسی که مفهوم امضا و قرارداد را درک نکرده و پیمانهایش را همچون آب خوردن زیر پا گذاشته و از تمامی اصول مردانگی و انسانیت دور افتاده است چگونه مجاز است بار دیگر به قدرت دست یابد؟ از وی می‌پرسیم برای عراق چه کرده‌ای؟ بیش از 500 میلیارد دلار درآمد عراق را برای فساد و ویرانی این کشور صرف کردی.

سخنگوی ریاست منطقه کردستان در ادامه با بی اراده خواندن کردهای مخالف بارزانی، در این بیانیه شدید اللحن آورده است: استقلال کردستان حق مردم کردستان بوده و المالکی به هیچ وجه در جایگاهی نیست که در این مورد حرفی بزند. لازم است خوب متوجه این موضوع باشد که در مورد استقلال تمامی مردم و جریان های کردستان هم صدا و هم موضع بوده اگر المالکی دل خود را به بی ارادگی تعداد معدودی از کردها خوش کرده است به وی اطمینان می‌دهیم که در فرجام کار، جایگاه وی و کُردهای طرفدارش زباله‌دان تاریخ خواهد بود.
کردستان المالکی بیانیه بارزانی سخنگوی منطقه اللحن استقلال مسعود کردها تمامی چگونه ریاست مخالف اراده خواندن کُردهای شوربختی درباره