برگزیده ها

مازندمجلس: در پرتو تنش روابط قطر با عربستان و امارات متحده عربی، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیئت همراه او در سفری چند ساعته وارد کویت شدند.

مازندمجلس: در پرتو تنش روابط قطر با عربستان و امارات متحده عربی بر سر اظهارات منسوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، وی و هیئت همراهش چهارشنبه در سفری چند ساعته وارد کویت شدند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رای الیوم، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد و نیز مرزوق علی الغانم رئیس مجلس امت کویت در راس مسئولان قطری حاضر در مراسم استقبال از امیر قطر بودند.

سفر امیر قطر به کویت در پی سفر جمعه گذشته شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت به دوحه صورت گرفته است که در جریان آن تقویت روابط و همکاری های مشترک بین دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بررسی شد.

گفته می شود هدف امیر قطر از سفر به کویت بررسی میانجیگری این کشور در ارتباط با کاهش تنش روابط دوحه با ریاض و ابوظبی است.

در این میان روزنامه های داخلی کویت با اشاره به اهمیت سفر امیر قطر نوشتند، این سفر در پرتو تنش روابط این کشور با عربستان و امارامت متحده عربی صورت گرفته است.

شهرت کویت به وساطت برای حل اختلافات

این در حالی است که خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت پیش از این تاکید کرده بود ، اعضای شورای همکاری خلیج فارس همگی در تلاش برای تقویت روابط بین یکدیگر هستند و کویت نیز تحولات تاسف بار مربوط به اظهارات منسوب به امیر قطر را پیگیری می کند.

وی یادآور شد، کشورش هیچ گاه از تلاش های خود برای از بین بردن اختلافات دست برنداشته و نخواهد داشت و اعضای شورای همکاری خلیج فارس با  تکاپوی کویت برای مهار هرگونه اختلاف بین برادران آشنا هستند.

روابط همکاری الصباح شورای اعضای گرفته تقویت بررسی خارجه الجابر متحده عربستان اظهارات منسوب الاحمد ساعته