برگزیده ها
مازندمجلس: مقامات کشورهای جهان به انفجار هولناک اخیر کابل که در آن ۹۰ تن کشته و صدها تن زخمی شدند، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری الجزیره، انفجار روز چهارشنبه در پایتخت افغانستان یکی از شدیدترین حملات تروریستی در کابل محسوب می‌شود که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در همین حال برخی کشورها با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این حمله هولناک واکنش نشان دادند.

پاکستان با محکوم کردن این جنایت آن را حمله‌ای خواند که باعث از بین رفتن جان‌های با ارزش بسیاری و زخمی شدن بسیاری دیگر شد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان با تایید گزارش‌ها مبنی بر زخمی شدن تعدادی از کارکنان سفارت این کشور در حمله اخیر کابل با خانواده قربانیان ابراز همدردی و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر کرد.

گابریل هم‌چنین خاطرنشان کرد، این حمله در حمایت دولت این کشور از دولت افغانستان جهت ایجاد ثبات در آن خللی ایجاد نمی‌کند.

کاخ سفید نیز به این حمله واکنش نشان داد و با محکوم کردن شدید آن، حمله روز چهارشنبه کابل را «ظالمانه» توصیف کرد. یکی از سخنگویان کاخ سفید در ادامه بیانیه دولت آمریکا در واکنش به این حمله گفت: ما عمیقا به خانواده و نزدیکان قربانیان این حمله تسلیت می‌گوییم. وقوع این حمله در ماه رمضان بیش از پیش، ماهیت وحشیانه و بی‌رحمانه چنین حمله‌ای را نشان می‌دهد.

این مقام آمریکایی هم‌چنین از همکاری سفارت واشنگتن در افغانستان با نیروهای افغان خبر داد و بیان کرد: سفارت ما در افغانستان در حال همکاری با شرکای افغان خود و هم‌چنین کمک به کارکنان سفارتخانه‌های آسیب‌دیده در حمله چهارشنبه است و نیروهای ما از نزدیک به دولت وحدت ملی جهت اجرای عدالت در قبال عوامل این حمله کمک می‌کند.

وزیر خارجه قطر نیز طی اظهاراتی این حمله «مخوف» را محکوم کرد.

در ادامه واکنش مقامات کشورها به حمله افغانستان، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز با انتشار توییتی برای قربانیان این حمله دعا کرد.
واکنش افغانستان هم‌چنین قربانیان محکوم سفارت چهارشنبه نیروهای افغان خانواده همکاری ایجاد ادامه کارکنان بسیاری هولناک انفجار مقامات کشورهای دادند کشورها گابریل حمله‌ای انتشار خارجه