برگزیده ها

مازندمجلس: عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران می‌گوید شورای عالی اصلاح طلبان نتوانسته است که انتظارات را براورده کند اما این موضوع باعث نمی شود که وحدت اصلاح طلبان از بین برود.

مازندمجلس: محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با نامه نیوز  با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون نحوه انتخاب شهردار آینده تهران،‌ گفت:‌ تاکنون در میان اعضای جدید شورای شهر جلسه ای برای تعیین شهردار آینده تشکیل نشده است،‌ برخی از رسانه ها اعلام می‌کنند که در مورد این موضوع در میان اصلاح طلبان درگیری و بحث ایجاد شده است!‌ صریحا می‌گویم چنین مسائلی وجود ندارد و برای صحبت در خصوص این مسائل زمان زیادی باقی است.
 
وی با بیان اینکه انتظار جامعه از لیست شورای شهر تهران برآورده نشده است،‌خاطرنشان کرد:‌ پیرامون شورای شهر و لیست اصلاح‌طلبان سخنان بسیاری مطرح می‌شود. معتقدم اگر اصلاح‌طلبان برای شورای شهر برنامه اجرایی و مدونی  را ارائه بدهند، از برخی هجمه های که نسبت به آن‌ها وجود دارد کاسته خواهد شد. اکنون مشکل در این است که خود اعضای لیست در موضع سکوت قرار دارند و رسانه‌ها نیز از این موقعیت استفاده می‌کنند و تحلیل‌های نادرستی را ارائه می‌هند.
 
تندگویان با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان باید به سمت شورای برنامه محور حرکت کنند، تصریح کرد: اکنون دیگر زمان نقد و انتقاد نیست. اعضای جدید شورای شهر باید یک برنامه اجرایی دقیق و قابل رصد را ارائه دهند که بتوانند پاسخگوی آن نیز باشند.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب به مشکلات فراکسیون امید و مستقلین در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان مشکلاتی ایجاد شده است که به نظر می‌رسد مطالبات احزاب رعایت نمی‌شود. معتقدم اگر به همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگردند و همه احزاب اصلاح‌طلب را درگیر کنند، برخی از این مشکلات حل می‌شود. شورای عالی نتوانست نقش خود را به خوبی ایفا کند که نتیجه آن در بستن لیست مجلس و شورای شهر هم نمایان بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: شورای عالی باعث ایجاد انشقاق در میان برخی از احزاب اصلاح طلب شده است که باید آن را ترمیم کند. معتقدم اگر همان شورای هماهنگی اصلاح طلبان تشکیل شود یک وحدت رویه مناسبی در میان احزاب ایجاد خواهد شد.
 
تدگویان ادامه داد: همه گروه‌ها به عملکرد شورای عالی اعتراض دارند اما همه آن‌ها اعتقاد دارند که وحدت باید حفظ شود. هیچ کس به دنبال جدا شدن از موضع اصلاح طلبی نیست، ما معتقدیم شورای هماهنگی باید دوباره تشکیل شود زیرا شورای عالی نتوانسته رسالت خود را به خوبی انجام دهد.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به حواشی ایجاد شده در مجلس شورای اسلامی بر سر حذف مطهری از هئیت رئیسه، گفت:  فکر نمیکنم این مسائل جدی باشد، بحث حذف مطهری تبدیل به یک حاشیه شده است که فقط رسانه ها به آن می‌پردازند؛ همه گروه‌ها و احزاب نیز موافق ادامه کار مطهری در هئیت رئیسه هستند. این یک هجمه رسانه ای علیه فراکسیون امید است که منشا آن را هم نمی‌دانیم؛ ولی معتقدم تا روز رای گیری، یک توافقی بر سر هئیت رئیسه حاصل می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.  

شورای ایجاد اصلاح احزاب ادامه تشکیل معتقدم تهران اصلاح‌طلبان اشاره دارند برنامه هماهنگی رئیسه مطهری ارائه طلبان رسانه اعضای اسلامی حواشی پیرامون آینده گروه‌ها فراکسیون مشکلات اجرایی مسائل شهردار آن‌ها تصریح اکنون اینکه