برگزیده ها

مازندمجلس: حسن روحانی رئیس جمهور ایران که یک میانه رو به حساب می آید همچنان با هشدار روحانیون اصولگرا برای اجرای وعده های انتخاباتی اش مواجه است.

مازندمجلس: دویچه وله، در گزارشی با بیان اینکه پس از انتخابات، حسن روحانی باید گفت وگو چه در داخل کشور و چه در خارج را آغاز کند، نوشت:

اصولگرایان در ایران آشکارا از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ناراحت هستند،  ابراهیم رئیسی رقیب اصولگرای روحانی در انتخابات نیز دولت روحانی را به دستکاری در آرا متهم می کند.

از سوی دیگر نگرانی هایی در زمینه سیاست های آمریکا در خاورمیانه وجود دارد.

یک تحلیلگر مسائل ایران و خاورمیانه به دویچه وله می گوید: ایران در شرایط حیاتی و مهمی قرار دارد. موفقیت نیروهای اعتدال گرا در انتخابات پیام قوی و مهمی را به جامعه بین المللی ارسال کرد. این موضوع ثابت کرد که ایران صلح و آرامش می خواهد. اما به نظر می رسد توجهی به این پیام نشد.تنها 2 روز پس از آنکه 42 میلیون ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کردند ترامپ به نمایندگان 55 کشور که اغلب آنها مشروعیت دموکراتیک ندارند گفت نظام ایران مدت زیادی است که مردم خود را قربانی سیاست هایش کرده است.

این تحلیلگر در ادامه تاکید کرد: علی رغم تفاوت های سیاسی که داریم، برای حمایت از روحانی به پای صندوق های رای رفتیم و در حدود 24 میلیون نفر به وی رای دادند، درک میکنیم که عمل به وعده های انتخاباتی از سوی روحانی کار ساده ای  نیست ولی وی باید گفت وگو را آغاز کند هم در داخل کشور هم در خارج از کشور.

دویچه وله در ادامه می نویسد: روحانی برای اینکه بتواند وعده های انتخاباتی اش را عملی کند باید با نیروهای میانه رو در میان سیاستمداران اصولگرا گفت وگو کند.

در ادامه این گزارش آمده است، انتخابات به نظام ایران مشروعیت بخشیده است.این به نفع همه احزاب و جناح ها است که تمایل و خواسته های مردم مورد استقبال و پذیرفته شود. این انتخابات همچنین موقعیت ایران در جامعه بین المللی را تقویت کرده است.



روحانی انتخابات دویچه ادامه جامعه المللی نیروهای میلیون انتخاباتی مشروعیت تحلیلگر سیاست ترامپ اصولگرایان گزارش اینکه جمهوری ریاست خاورمیانه