برگزیده ها
مازندمجلس: ناو گروه تهاجمی و هسته ای هواپیمابر «کارل وینسون» آمریکا که برای حضور در رزمایش مشترک این کشور با کره جنوبی وارد آبهای شبه جزیره کره شده بود، در حال خارج شدن از این منطقه است.

به گزارش ایرنا، این ناو هسته ای از نزدیک به یک ماه قبل ماموریت خود را در اطراف آبهای شبه جزیره کره، ‌دریای شرقی و اقیانوس آرام آغاز کرد و در شرایطی در بندر گوام پهلو گرفته بود که کره جنوبی و‌ آمریکا رزمایش بزرگ سالانه «کی ریزالو» و «فول ایگل» را برگزار می کردند.

همان زمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به نقل از منابع نظامی این کشور گزارش کرد که حضور این ناو اقدامی بازدارنده در مقابل تسلیحات هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی محسوب می شود.

به این ترتیب اعلام خروج ناو کارل وینسون از این ناحیه در حالی مطرح می شود که ناو «یو اس اس رونالد ریگان» پس از آنکه مراحل آمادگی را در ژاپن سپری کرد و همچنین ناو «یو اس اس نیمیتز» در حال عزیمت به منطقه شبه جزیره کره هستند.

کاخ سفید بارها به کره شمالی هشدار داده است دست به تحرکات خطرناک و برنامه های نظامی تهدید کننده ای نزند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مجبور به واکنش نماید.

ولی کره شمالی پیشتر هشدار داده بود که کره جنوبی و آمریکا طی یک برنامه راهبردی به دنبال استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در شبه جزیره کره هستند.
آمریکا جزیره جنوبی شمالی تسلیحات برنامه نظامی هشدار آبهای وینسون رزمایش هواپیمابر منطقه گزارش