برگزیده ها
کاهش 40 درصدی قطعی برق / خاموشی هر مشترک برق به زیر 2 دقیقه می‌رسد

مازندمجلس: فلاحتیان گفت: خاموشی به ازای هر مشترک در 24 ساعت را در طول 4 سال آینده 40 درصد کاهش خواهیم داد . در حال حاضر خاموشی 2.7 دقیقه در شبانه روز است، که به زیر 2 دقیقه خواهد رسید.

مازندمجلس: فلاحتیان گفت: خاموشی به ازای هر مشترک در 24 ساعت را در طول 4 سال آینده 40 درصد کاهش خواهیم داد . در حال حاضر خاموشی 2.7 دقیقه در شبانه روز است، که به زیر 2 دقیقه خواهد رسید.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: ما در سال جاری و سال گذشته بالغ بر 7405 مگاوات نیروگاه جدید را وارد شبکه کردیم و امسال هم تا پایان سال96،  4هزار نیروگاه جدید به شبکه سراسری متصل می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حدفاصل سال‌های 92 تا انتهای 96، 11500 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شود، تصریح کرد: یکی از نکات بارز ایجاد ظرفیت جدید است که در سال جاری معادل سه برابر طول عمر صنعت برق نیروهای تجدیدپذیر را در سبد تولید برق کشور قرار خواهیم داد و  به این ترتیب400 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار می شود.

فلاحتیان در ادامه با اشاره به کاهش تلفات برق خاطرنشان کرد:  در زمینه تلفات برق موفق شدیم و تلفات از 15.3 درصد در انتهای سال 95 به 10.7 درصد رسید.

وی با اشاره به بومی سازی کنتورهای هوشمند بیان کرد: تا انتهای سال 95، 120 هزار کنتور هوشمند در شبکه به کار گرفته شد و امسال نیز بنا داریم که این عدد را به مرز 400 هزار دستگاه برسانیم. 

معاون وزیر نیرو کاهش خاموشی ها را از جمله هدف گذاری‌های مهم برنامه ششم و دولت دوازدهم برشمرد و افزود: بنا داریم که خاموشی به ازای هر مشترک در 24 ساعت را در طول 4 سال آینده  40 درصد کاهش دهیم یعنی در حال حاضر که 2.7 دقیقه در شبانه روز است، به زیر 2 دقیقه برسد.

وی با افتخارآمیز خواندن مجموع شاخص های صنعت برق کشور اظهار داشت: در سال گذشته بنا بود 1800 نیروگاه وارد مدار کنیم که موفق شدیم 2199 مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه سراسری کنیم.

فلاحتیان همچنین بیان کرد: در بخش مسکن مهر نیز عملکرد خوبی داشته و توانسته ایم به عمده این واحدهای مسکونی برق برسانیم و بتدریج با تامین مالی از سوی دولت در سال 96 اکثریت آنها برقدار می شوند.

خاموشی نیروگاه دقیقه فلاحتیان مگاوات معاون مشترک انتهای تلفات برسانیم ظرفیت تجدیدپذیر داریم اشاره هوشمند امسال آینده ایلنا خواهیم شبانه گفت‌وگو گذشته سراسری