برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: هنوز هیچ یک از ابعاد قتل یا مرگ آقای بهروز شهرکی کارمند حراست دانشگاه علوم پزشکی زابل معلوم نیست و نمیتوان هیچ گونه اظهار نظری در این باره کرد.

مازندمجلس: ‌سرهنگ نجابت در گفت وگو با ایسنا بابیان این مطلب که علت مرگ فقط باید براساس نظریه پزشکی قانونی مشخص شود و پس از آن می توان گفت که چه عاملی منجر به مرگ فرد مورد نظر شده است، تصریح کرد: بهتراست افراد از اظهار نظر در این خصوص که مرگ آقای شهرکی توسط خوراندن اسید بوده و یا چیز دیگر خودداری کنند، چرا که هنوز چیزی مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که بنا به اظهارات برخی از افراد، مقتول قبل از مرگش عنوان کرده که توسط دونفر به زور اسید خورانده شده، آیا براساس این اظهارات پلیس اقدامی تا کنون انجام داده با خیر؟‌ گفت: آنچه مشهود است این ‌که مقتول را افرادی که در محل قبرستانی زابل زمانی‌که حالت تهوع داشته پیدا کرده‌اند و پس ازتماس با اورژانس 115 و انتقال وی به بیمارستان هنوز فرد می‌توانسته صحبت کند، حال اینکه کسانی‌ادعا می‌کنند علت مرگ اسید بوده، درحالیکه هنوز از سوی پزشکی قانونی چیزی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد با جوسازی و ملتهب کردن فضای جامعه سعی در ناامن جلوه دادن منطقه دارند که کار درستی نیست زیرا براساس آمار ناجا زابل یکی از امن ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی شهرستان زابل در ادامه گفت: پلیس منتظر اعلام نظر از سوی پزشکی قانونی است ولی با این حال از همان ابتدا پرونده در این زمینه تشکیل داده و اقدامات پلیسی در این زمینه را براساس تخصص و وظیفه ‌خود شروع کرده است.

سرهنگ نجابت ادامه داد: بدلیل اینکه پرونده قتل است، نمی‌توان بدلایل امنیتی برخی از موارد را عنوان کرد چرا که امکان دارد فرد یا افرادی که در این کار دست داشته‌اند از اقدامات ما مطلع شده و متواری شوند.

وی اضافه کرد: به محض اینکه ابعاد پرونده کشف شود، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
براساس پزشکی قانونی افراد اینکه ادامه پرونده زمینه اقدامات افرادی اظهارات نظریه نجابت منتظر مقتول عنوان