برگزیده ها

مازندمجلس: هافینگتن پست در گزارشی انتخاب مجدد روحانی را خبر مثبت خاورمیانه در هفته گذشته خواند و تاکید کرد نمی توان ایران را حذف کرد.

مازندمجلس: ترامپ مثبت ترین خبر خاورمیانه در هفته گذشته را از دست داد، این خبر اظهارات خصمانه اش در ریاض، اسرائیل، بروکسل و یا ایتالیا نبود.

هافینگتن پست نوشت:  این خبر مثبت متعلق به ایران است: حسن روحانی رئیس جمهور ایران رای دهندگان در این کشور را برای انتخاب مجدد خود در مقابل نامزد اصولگرایان و دیگر نامزدها مدیریت کرد و به 57 درصد از آرا در دور نخست انتخابات دست پیدا کرد.

سه چهارم از مردم ایران در این انتخابات شرکت کردند، چیزی در حدود 20 درصد بیش از مشارکت در آمریکا. این انتخابات یک پیروزی برای کسانی بود که معتقد هستند اکنون زمان آن رسیده است که ایران به سوی جهان باز تر شود.

اتهام زنی به ایران برای انجام اقدامات نادرست یک انحراف است. متهم کردن ایران به دلیل حمله عربستان به یمن مضحک است. فرقه گرایی در ایران چیزی فراتر از آنچه در سراسر جهان اسلام وجود دارد نیست. اتهامات متوجه احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران است که دو دوره است از قدرت حذف شده است.

ایران برای برقراری روند صلح در خاورمیانه ضروری است. ایران کشور تاثیرگذار قدرتمندی در بخش های مختلف جهان اسلام است و نمی توان آن را حذف کرد. ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد، جمعیتی فراتر از تمام جمعیت کشورهای عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر است. یک سوم از جمعیت عراق نیز اهل تسنن هستند.

خاورمیانه جمعیت انتخابات جمهور اسلام فراتر عربستان ترامپ