برگزیده ها

مازندمجلس: ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه سال اخیر از واردکننده فولاد به صادر کننده آن تبدیل شده‌ایم.

مازندمجلس: محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در بازدید از واحد صنعتی نورد فولادکاران افق ابهر اظهار کرد: با تولید محصولات این واحد صنعتی، کشور خودکفا خواهد شد و تولید ملی افزایش و اشتغال برای جوانان ایجاد می‌شود. همچنین تولیدات واحد نورد فولادکاران افق ابهر موجب تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی این بخش در کشور می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه صنعت در مجموع یک فعالیت بسیار پیچیده‌ است، خاطرنشان کرد: هر صنعت مجموعه‌ای از تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها است و صنعت‌گر باید در همه بخش‌ها چه در بخش خرید و فروش به کیفیت و بازاریابی محصولات توجه خاصی داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره صنعت فولاد کشور یکی از برنامه‌های مورد نظر ما در ابتدای کار بوده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر توجه به زنجیره ارزش تولید، تاکید داشتند و حتی این مهم در برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گنجانده شده است.
 
نعمت‌زاده یادآور شد: کشور طی سه سال اخیر از واردکننده فولاد به صادرکننده این محصول تبدیل شده است و طی سه ماه آینده، سه یا چهار واحد تولیدی آهن اسفنجی در کشور افتتاح خواهد شد تا این زنجیره تکمیل شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید به جای صادرات سنگ‌آهن خام، محصولات فرآوری شده آن را صادر کرد و باید ایران به کشور صادرکننده فولاد و صنایع پایین‌دست آن تبدیل شود و خواست دولت بر این است که بخش خصوصی امور اجرایی و تولیدی کشور را به دست گیرد.
 
در ادامه مدیرعامل شرکت نورد فولادکاران افق ابهر اظهار کرد: با تولید مفتول طی پنج ماه گذشته در این شرکت، واردات مفتول از کشورهای خارجی قطع شده است.
 
مصطفی باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر این شرکت امکان صادرات میلگرد و الکترود و نیز رقابت با کشورهای چین و آمریکا در منطقه ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه شرکت نورد فولادکاران در طول پنج ماه به ظرفیت کامل دست یافته است، افزود: این واحد بیش از 600 نفر پرسنل دارد و میزان مواد اولیه مورد نیاز شرکت نورد فولادکاران افق ابهر 60 هزار تن است که توسط خود شرکت تولید می‌شود.
 
محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع میلگرد، میله و مفتول فولادی با ظرفیت 299 هزار تن در سال است، این محصولات در همه صنایع کاربرد دارد. تولیدات این واحد شامل آلیاژ ویژه مورد استفاده در تولید الکترودهای جوشکاری است که علاوه بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدکننده الکترود در داخل کشور، امکان صادرات را نیز دارد.
 
زمان آغاز اجرای این طرح در سال 91 بوده که نورد فولادکاران در سال 95 به بهره‌برداری رسید. این واحد در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع و زیربنای 35 هزار مترمربع راه‌اندازی شده است. تکنولوژی ماشین‌آلات شرکت نورد فولادکاران افق ابهر متعلق به کشور چین است. این شرکت برای 119 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.
 
مجموع سرمایه‌گذاری ثابت صورت گرفته در واحد مذکور شامل یک‌هزار و 420 میلیارد ریال است که بالغ بر 200 میلیارد ریال هم برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده است.
 
‌شرکت پویا ریس ابهر افتتاح شد
 
‌وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به استان زنجان، شرکت پویا ریس ابهر را نیز افتتاح کرد.
 
نعمت‌زاده شرکت پویا ریس که نخ صد درصد پنبه‌ای (رینگ)، نخ پنبه پلی استر (رینگ)، رنگرزی الیاف و نخ تولید می‌کند را افتتاح ‌و در جریان مشکلات آن قرار گرفت.
 
شرکت پویا ریس در زمینی به مساحت 38 هزار و 477 مترمربع و زیربنای 25 هزار و 334 مترمربع احداث شده و برای 286 نفر اشتغال‌زایی داشته است. برای احداث این کارخانه 1300 میلیارد ریال هزینه ریالی و 15 میلیون یورو هزینه ارزی صرف شده است.
تولید فولادکاران محصولات فولاد مترمربع افتتاح ادامه اینکه زنجیره صادرات مفتول تولیدی صنایع صادرکننده تبدیل میلیارد تامین اولیه هزینه میلگرد الکترود ظرفیت مساحت زیربنای زمینی امکان احداث برنامه‌های تولیدات ایجاد اظهار صنعتی گزارش تکمیل تجارت  نعمت‌زاده واردکننده کشورهای