برگزیده ها
اتفاقات خوبی در بندرامام خمینی در حال وقوع است

مازندمجلس: اهواز - وزیر راه و شهرسازی گفت: اتفاقات بزرگی در بندرامام خمینی در حال وقوع است که می تواند ظرفیت های بی شمار این بندر را بیش از این ارتقا دهد و اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر امروز در جریان سفر به بندرامام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه ما به بنادر در کشور فراتر از این موضوع تخلیه و باگیری است چرا که اعتقاد دارم بندر می تواند علاوه بر صادرات و واردات، با ایجاد صنایع تبدیلی بستری برای ایجاد توسعه و اشتغال در کشور باشد.

وی افزود: بر همین اساس در پسکرانه بندر امام خمینی زمینی به وسعت ۱۱ هزار هکتار در نظر گرفته شده تا بتوانیم عملیات صنعتی و تبدیلی را در این مکان ایجاد کنیم و امروز خوشبختانه مشاهده کردیم که در چند سال اخیر به خوبی روی این موضوع کار شده است و ما شاهد بهره برداری از برخی طرح ها و آغاز برخی پروژه ها هستیم.

آخوندی با بیان اینکه بندر می تواند به کانون تولید و صادرات در کشور ایجاد کند، بیان کرد: اگر ایده ایجاد صنایع تبدیلی در بندرامام خمینی محقق شود ما شاهد توسعه بیش از پیش این منطقه و شاید حتی شهرهای همجوار خواهیم بود زیرا این کارخانه ها می تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه بی شماری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وجود ریل در کنار بندر می تواند عامل توسعه صادرات باشد، بیان کرد: ۸۰ کیلومتر ریل گذاری در مسیر بندرامام خمینی داشتیم که ۴۰ سال از عمر آن می گذرد ولی امروز عملیات بازسازی آن را آغاز کردیم تا شاهد ایجاد تحول در این بخش باشیم.

آخوندی با اشاره به اینکه در سفر امروز خود به بندرامام خمینی چندین طرح و پروژه آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این سفر به آب اندازی سیستم گشت با سرعت بالا تولید داخل کشور برای تامین ایمنی بندر بود که حفاظت از آب راه‌ها را افزایش می دهد. به جرات می توان گفت که اتفاقات بزرگی در بندرامام خمینی در حال وقوع است که می تواند ظرفیت های بی شمار این بندر را بیش از این ارتقا دهد و اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح سیستم تمام مکانیزه تخلیه ‌و بارگیری غلات بود که تمامی این دستگاه ها طی یک ماه گذشته وارد کشور شده است. تامین تجهزات مهم دریایی از خارج فراهم‌شده است. دسترسی ما نیز به بازارهای بین المللی بیشتر شده از این رو شاهد حضور سرمایه گذاران برای صادرات هستیم. 
 

ایجاد خمینی بندرامام امروز تواند صادرات آخوندی توسعه اینکه اشتغال تبدیلی منطقه تولید اشاره تصریح تامین سیستم پروژه صنایع موضوع اتفاقات عملیات تخلیه کردیم هستیم