برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - خانه ملت نوشت: رئیس فراکسیون مستقلان ولایی گفت: از همان آغاز لحظه رای‌گیری برای رییس مجلس بخشی از نمایندگان عدم پایبندی خود را نشان دادند و 64 نفر رای سفید به گزینه مورد اجماع برای ریاست مجلس دادند.

مازندمجلس:کاظم جلالی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس برای سال دوم گفت: روز گذشته هیات رییسه مجلس برای سال دوم انتخاب شد و امروز زمان آن است که ضمن آرزوی موفقیت برای کسانی که انتخاب شدند، به اولویت های مجلس و مردم و کشور رسیدگی کنیم.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در روزهای اخیر در فرآیندی پیچیده و زمان بر، هر سه فراکسیون مجلس بر روی یک لیست واحد به تفاهم رسیدند و ضرورت داشت خلاف تعهدات بین سه فراکسیون عمل نمی شد.

جلالی در این خصوص تصریح کرد: البته هر نماینده ای حق کاندیداتوری دارد و این صحبت مبنی بر لزوم پایبندی به تفاهم بین سه فراکسیون نافی حق نمایندگی نیست، اما ضرورت اقتضا می کرد با توجه به شرایط فعلی کشور که نیازمند تفاهم و اجماع برای حل و فصل مشکلات مردم هستیم، اعتماد بیشتری به هم داشته باشیم ودوستان پایبند به لیست و تفاهم مشترک بین سه فراکسیون می ماندند.

وی ادامه داد: لیست مشترک بین سه فراکسیون ساعت ها وقت گرفت و بعد از مذاکرات هر فراکسیون با فراکسیون دیگر، نهایتا جلسه ای بین روسای سه فراکسیون برگزار و ما تفاهم کردیم تا در مورد رییس مجلس اجماع کنیم.

جلالی با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین روسای سه فراکسیون تشریح کرد: بعد از اتمام حجت در مورد رییس مجلس مقررشد: بر روی سه کارپرداز و شش دبیر هم لیست واحد بدهیم و برای نواب رییس هم 2 نفر از فراکسیون امید ، یک نفر از مستقلین ولایی و یک نفر از از فراکسیون نمایندگان ولایی کاندیدا شوند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: این تفاهمی بود که انجام شد و انتظار می رفت افراد در داخل صحن مجلس به این لیست پایبند باشند در حالی که از همان آغاز لحظه رای گیری برای رییس مجلس بخشی از نمایندگان عدم پایبندی خود را نشان دادند و 64 نفر ، رای سفید به گزینه مورد اجماع برای ریاست مجلس دادند ، در حالی که در مورد رییس مجلس قرار دیگری گذاشته شده بود.

وی افزود: علاوه بر این ، بر روی دبیران و و نظار هیات رئیسه در لیست تفاهم وجود داشت ، اما متاسفانه در این خصوص برخلاف تفاهم های حاصله حرکت صورت گرفت و این در کل به نفع روند اعتمادسازی فراکسیون ها نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فضاسازی های خبری و حواشی پیش آمده در روزهای اخیر گفت: شایعات و حرف های دور از اخلاق مختلفی زده شد و جسارت هایی به ریاست مجلس صورت گرفت علاوه بر این خلاف هایی به بنده و برخی دوستان دیگر نیز نسبت داده شد در حالی که مبنای کار ما ایجاد تفاهم بود.

جلالی با اشاره به روند دست یابی به تفاهم پیش از برگزاری انتخابات هیات رییسه گفت: ما پیشنهاداتی بر اساس شناخت و تجربه از ساختار مجلس ، در ابتدای کار داشتیم که اگر دوستان به این پیشنهادات گوش می دادند شرایط امروز می توانست متفاوت باشد اما در آن زمان به این پیشنهادات توجه کامل لازم نشد و بعد از یک روند اختلافی به تفاهمی محتاطانه دست یافتیم و امروز نیز گله مندی هایی در بین سه فراکسیون وجود دارد .

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین تاکید کرد: متاسفانه برخی در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات هیات رییسه - که امری داخلی بود- تلاش کردند تا نزاعی تصنعی را القا کنند که صحیح نبود و دیدیم هیچ کسی به دنبال حذف دیگری نبود و روز گذشته خلاف گویی آن ها اثبات شد.

وی افزود: نباید بیش از این ، به اینگونه مسائل پرداخت و همه باید به هیات رییسه کمک کنیم و نباید مردم احساس کنند که ما دعوا و اختلاف داریم .

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص افق حرکت مجلس در سال دوم نیز گفت: بر اساس تفاهمی که در داخل مجلس صورت گرفت 20 اولویت تعریف و ریاست مجلس آنها را در جلسه غیرعلنی توضیح و به مرکز پژوهش ها ارسال کرد.

جلالی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم و برگزاری انتخابات پرشکوه ریاست جمهوری خاطر نشان کرد : امروز دیگر همه باید به فکر کمک به دولت باشیم تا به نفع رفع مشکلات اصلی کشور که بحث خروج از رکود ، پرداختن به اقتصاد مقاومتی و اشتغال و رسیدگی به اقشار محروم حرکت کنیم وبیش از این خودمان وارد حاشیه سازی ها نشویم.

29214

فراکسیون تفاهم جلالی رییسه ریاست مستقلین ولایی امروز برگزاری اشاره انتخابات تفاهمی اجماع روزهای دادند اسلامی شورای افزود پژوهش کاظم جلالی نمایندگان تاکید دیگری علاوه پیشنهادات دوستان متاسفانه نباید پایبندی ادامه ضرورت رسیدگی اولویت گذشته نماینده شرایط مشترک پایبند باشیم مشکلات روسای