برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه آنلاین ایتالیایی در گزارشی در مورد جنگ در یمن نوشت: دولت ایران زنگ خطر اوضاع اضطراری بشردوستانه در یمن را بصدا درآورد.

مازندمجلس:

 روزنامه 'اینتریس' روز پنجشنبه نوشت: زنگ خطر دولت ایران بار دیگر نورافکن ها را بر روی اوضاع یمن روشن کرد، جنگی که از 26 مارس 2015 در حال کشتن تدریجی این کشور است. تهران از جامعه بین المللی دعوت کرد تا اوضاع فاجعه بار یمن را که از مدت ها دچار بحران بشردوستانه و غذایی شده را فراموش نکند. 

این روزنامه ایتالیایی افزود:روز 24 ماه مه سازمان ملل اعلام کرد که 100 هزار نفر در یمن در خطر وبا هستند و 361 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که ادامه جنگ، بمباران و بلوک هوایی و دریایی، بخش زیادی از مردم یمن را به گرسنگی کشانده است. 

روزنامه اینتریس ایتالیا نوشت: قاسمی از سازمان های بین المللی دعوت به اعمال فشار کرد تا حداقل از این طریق کمک های بشردوستانه بتوان غذا و بویژه دارو که توسط حکومت سعودی ممنوع شده است، ارسال شوند.

این روزنامه افزود: به عقیده صندوق نجات کودکان 600 مورد جدید وبا هر روز میان کودکان در یمن به ثبت می رسد و در هر 24 ساعت 5 تن بر اثر بیماری و گرسنگی می میرند. 

روزنامه اینتریس ایتالیا نوشت: 'جمی مک گولدریک' مسئول سازمان ملل صحبت از یک درام واقعی بشری کرد که شامل 17 میلیون نفر در این کشور که در جنگ بسر می برد، کرد. 19 میلیون نفر نیاز به کمک رسانی و خدمات مختلف دارند. برای مقابله با این بحران نیاز به کمی بیش از 55 میلیون دلار است اما براساس شواهد سازمان ملل، کمک ها تاخیر داشته و اوضاع در یمن هر روز بدتر می شود.

 روزنامه اوضاع میلیون اینتریس گرسنگی ایتالیا کودکان قاسمی روزنامه المللی بحران بشردوستانه افزود بیماری