برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تعویق انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به بیت المقدس، ابراز تاسف کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از تل آویو، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر تعویق انتقال ساختمان سفارتخانه آمریکا از تل آویو به اورشلیم(بیت المقدس) واکنش نشان داد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: در حالی که اسرائیل از این تصمیم رئیس جمهوری ترامپ متاسف است، ما همچنان به دوستی وی با اسرائیل و تعهدش درباره انتقال ساختمان سفارتخانه به اورشلیم کاملا اطمینان داریم.

 یک مقام عالی رتبه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، امروز اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی ماده ای را امضا کرده است که اجازه می دهد سفارت آمریکا در تل آویو تا 6 ماه دیگر به فعالیت خود ادامه دهد. ترامپ معتقد است که زمان مناسبی برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به اورشلیم (بیت المقدس) نیست.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز در گفت وگو با نشریه صهیونیستی 'اسرائیل هیوم' گفته بود که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس کار مشکلی است و باید 'بطور جدی' درباره آن فکر کند.

این رویکرد دونالد ترامپ با اعتراض بسیاری از کشورهای و مقامات بین المللی روبرو شده است.
تل‌آویو از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طرح‌های توسعه‌طلبانۀ خود را در اورشلیم (بیت‌المقدس) به میزان زیادی تقویت کرده است.
رژیم صهیونیستی مدعی مالکیت بر کل اورشلیم به‌عنوان پایتخت خود است درحالی‌که فلسطینیان می‌خواهند بخش شرقی این شهر را پایتخت کشور آینده خود قرار دهند.

آمریکا ترامپ اورشلیم انتقال اسرائیل جمهوری المقدس سفارتخانه تصمیم دونالد نتانیاهو صهیونیستی پایتخت سفارت درباره واکنش ساختمان