برگزیده ها
مازندمجلس: آتش اختلافات میان دوحه و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باز هم تندتر شد و این‌بار انتشار فایلی صوتی از امیر سابق قطر دلیل آن است.

به گزارش فارس، در حالی که بحران روابط میان قطر و عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دلیل اظهارات «تمیم بن حمد» امیر قطر روز به روز در حال بدتر شدن است، فاش شدن یک فایل صوتی از «حمد بن خلیفه» امیر سابق این کشور در چهارشنبه (دیروز) آتش این اختلافات را تندتر کرده است.

بر اساس گزارش وبگاه «آی 24»، این فایل صوتی مربوط به گفت‌وگوی میان حمد بن خلیفه پدر امیر فعلی و «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر وقت قطر است و رسانه‌های عربستانی در واکنش به این فایل صوتی اعلام کرده‌اند سخنان مذکور نیت‌های پنهان قطر و اسرار سیاست خارجی آن را نشان می‌دهد.

حمد بن خلیفه در بخشی از سخنانش می‌گوید: ما با تمام معارضان رابطه داریم، ما کشوری هستیم که بیش از همه موجب خشم عربستان شده‌ایم، اگر آمریکایی‌ها در عراق موفق شوند گام دوم علیه عربستان خواهد بود.

حمد در این فایل تاکید می‌کند دوحه از گروه‌هایی که عربستان آنها را «شورشی» می‌داند حمایت می‌کند زیرا این در راستای منافع قطر است؛ کارشناسان می‌گویند وی در صدد آماده‌سازی یک توطئه علیه عربستان و دیگر کشورهای منطقه است.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در ادامه به حمایت مالی از رسانه‌های گروه‌های معارض اعتراف می‌کند و می‌گوید: ما همان طرفی هستیم که شبکه «الحوار» را در لندن به وجود آوردیم، ما شبکه «الجدید» در لبنان را تغذیه مالی می‌کنیم و بسیاری از اهالی رسانه می‌دانند که خبرنگاران شبکه‌های المنار و الجدید در قطر آموزش دیده‌اند.

روزنامه‌های قطر در شماره سه‌شنبه هفته جاری خود به هجمه رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه تمیم بن حمد واکنش نشان دادند و هم‌اکنون جنگ رسانه‌ای شدیدی میان عربستان و قطر در جریان است
عربستان اختلافات رسانه‌های می‌کند گزارش خلیفه کشورهای حمایت الجدید هستیم می‌گوید حاشیه واکنش تندتر