برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال رویکرد تقابل‌جویانه دولت آمریکا با ایران را برای این کشور خطرناک توصیف کرده است.

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه به تحلیل مخاطرات رویکرد تقابل‌جویانه دولت فعلی آمریکا با ایران پرداخته است. «جرالد سیب»، سردبیر این روزنامه گفت: «یک چیزی که در سفر برون‌مرزی ترامپ در هفته گذشته مشهود بود این است که او خواستار اتخاذ رویکردی تقابل‌جویانه در برابر ایران است.»

تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: «مطمئنا داشتن رویکردی تقابل‌جویانه برابر ایران مخاطراتی دارد که چهار مورد از آنها به ذهن من می‌آیند.» «سیب» مدعی شده خطر اولی که پیش روی آمریکایی‌ها وجود دارد این است که ایرانی‌ها می‌توانند عراق و لبنان را ناآرام کنند.

وی در ادامه، «گریز هسته‌ای» را دومین خطر پیش روی روش تقابل‌جویانه در تعامل با ایران خواند و گفت در صورت ابطال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، هیچ مکانیسمی برای جلوگیری از حرکت ایران به سمت غنی‌سازی‌های بیشتر ندارد.وی گفت: «حتی کسانی که توافق هسته‌ای را خیلی دوست ندارند با این موافقند که این توافق ترمز برنامه هسته‌ای ایران را کشیده است.»

سومین خطر، به گفته روزنامه‌نگار ارشد وال‌استریت‌ژورنال ایجاد تنش در روابط واشنگتن با متحدانش چه در اروپا و چه در برخی نقاط خاورمیانه است. وی گفت: «سومین خطر این است که آمریکا با متحدانش دچار اختلاف خواهد شد. برخی از متحدان آمریکا در اروپا، به طور خاص و برخی کشورها در خاورمیانه، ایران را نیرویی ثبات‌آفرین می‌بینند تا برهم‌زننده ثبات.»

او خاطرنشان کرد که عربستان سعودی، برخی از کشورهای خاورمیانه و اسرائیلی‌ها با آمریکا موافقند که ایران عامل برقراری ثبات نیست و به همین جهت با مواضع سخت‌گیرانه ترامپ هم موافقند. اما بسیاری از متحدان آمریکا با این موافق نیستند.» 

جرالد سیب در ادامه خاطرنشان کرد که رویکرد مقابله‌جویانه می‌تواند رئیس‌جمهور ایران که خواستار تعامل با کشورهای دیگر است را تضعیف خواهد کرد.
آمریکا تقابل‌جویانه هسته‌ای توافق خاورمیانه رویکرد روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آمریکایی موافقند متحدانش خاطرنشان کشورهای سومین متحدان اروپا ادامه ترامپ خطرناک خواستار رویکردی برابر تعامل