برگزیده ها
انتقاد محجوب از غلبه رویکرد سیاسی در نامگذاری اماکن و خیابان‌ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است اولویت در نامگذاری اماکن و خیابان‌های شهر باید با اسامی چهره‌های مشهور و البته مشهورتر باشد؛ نه با رویکردهای سیاسی.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است اولویت در نامگذاری اماکن و خیابان‌های شهر باید با اسامی چهره‌های مشهور و البته مشهورتر باشد؛ نه با رویکردهای سیاسی.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب نامگذاری خیابان‌های شهر‌های مختلف ایران را به نام مشاهیر و افراد نامدار مشروط به اینکه این اقدام سیاسی‌کاری نباشد در خور توجه دانست و گفت: متاسفانه رویکرد سیاسی مدیران در تمامی تصمیم‌گیری‌های آن‌ها حتی مسائل فرهنگی نیز تاثیرگذار شده است به همین دلیل شاهد تغییر نام خیابان‌های شهرها و خالی کردن شهر از هویت هستیم این در حالی است که در نامگذاری خیابان‌ها و میادین جدید مسائل سیاسی در اولویت قرار گرفته نه جایگاه و تاثیرگذاری مشاهیر و اشخاص خاص.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییر به یکباره عنوان خیابان‌هایی که چندین دهه اسم معروف و اصیلی داشته‌اند و انتخاب یک عنوان نامانوس برای آن‌ها چندان خوشایند نیست.   

وی با بیان اینکه اولویت در نامگذاری باید اسامی چهره‌های مشهور و البته مشهورتر باشد، گفت: ما مشاهیر خاصی در تاریخ معاصر و باستان ایران زمین داشته‌ایم که به هیچ جناح سیاسی نزدیک نبوده به همین دلیل در انتخاب نام آن‌ها برای خیابان‌ها کوتاهی می‌شود.

محجوب که با خانه ملت سخن می‌گفت با بیان اینکه نامگذاری خیابان‌ها متاثر از نگاه سیاسی شورای شهر است، افزود: امیدوارم با تغییر ترکیب شورای شهر شاهد حفظ عناوین اصیل خیابان‌های شهر و شاهد نامگذاری‌های مبتنی بر تفکر و تامل باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است نقش عواملی مانند خاست ایدئولوژیکی، ساخت سیاسی، جنگ، مذهب و... به‌عنوان عوامل کنترل‌کننده و هدایت‌گر در فرایند تغییر نام و نامگذاری خیابان‌ها قابل تامل و بررسی است.

 

نامگذاری سیاسی خیابان‌ها خیابان‌های تغییر محجوب اینکه مشاهیر شورای اولویت آن‌ها مشهورتر مسائل عنوان اسامی نماینده اماکن رویکرد تهران معتقد مشهور چهره‌های البته