برگزیده ها
مازندمجلس: واشنگتن پست نوشت: دولت آمریکا مشغول بررسی بازگرداندن ساختمان‌های دیپلماتیک به روسیه است.

به گزارش فارس، دولت آمریکا در حال انجام اقداماتی است تا دو مجموعه دیپلماتیک در نیویورک و مریلند را که قبلا متعلق به روسیه بوده، به آنها بازگرداند.

دیپلمات‌های روسی حاضر در این ساختمان‌ها در ماه دسامبر سال 2016 به خاطر اتهامات دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از سوی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا، اخراج شده بودند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» ماه قبل دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید ایالات متحده به روسیه اعلام کرده بود که اگر روسیه توقف ساخت کنسولگری آمریکا در شهر «سن پترزبورگ» را لغو کند، آن‌ها نیز ساختمان‌ها مذکور را به مسکو برمی‌گردانند.

روز چهارشنبه نیز «یوری یوشاکف» دستیار ریاست جمهوری روسیه گفت مسکو «مشکلات سیاسی داخل دولت فعلی (آمریکا) را در نظر می‌گیرد» اما این حق را نیز دارد که «اگر گام‌هایی از طرف آمریکا برای بازگرداندن اموال روسیه برداشته نشود»، با مصادره آن‌ها مقابله به مثل کند.

واشنگتن پست همچنین نوشت: «(البته) قبل از تصمیم نهایی جهت اجازه دادن به روس‌ها برای بازگشت به آن مجموعه‌ها، دولت آمریکا مشغول بررسی اعمال محدودیت‌های ممکن بر فعالیت روس‌ها در این مکان‌هاست که شامل برداشتن مصونیت دیپلماتیک این ساختمان‌ها می‌شود. بدون این مصونیت، ساختمان‌های مذکور مانند دیگر ساختمان‌ها در آمریکا خواهد بود و به روی ورود ماموران امنیتی آمریکا بسته نمی‌شود.»

این در حالی است که دولت ترامپ از ابتدای در دست گرفتن قدرت، به داشتن ارتباطاتی با روسیه متهم شده است.
آمریکا روسیه دیپلماتیک ساختمان‌ها بازگرداندن واشنگتن ساختمان‌های ترامپ مذکور روس‌ها مصونیت آن‌ها بررسی مشغول ریاست جمهوری جمهور