برگزیده ها
تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌های حج در ۷ استان+سهمیه استان‌ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- ظرفیت کاروان‌های اعزامی به حج امسال در ۷ استان تکمیل شده و برخی استان‌ها هم تا دو روز آینده با تکمیل ظرفیت روبرو می‌شوند.

مازندمجلس: تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌های حج در ۶ استان+سهمیه استان هابه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمان با آغاز ثبت نام  زائران خانه خدا در کاروان های اعزام به حج تمتع از روز 24 اردیبهشت ماه تا امروز ظرفیت کاروان های 6 استان تکمیل و تمامی حجاج واجد شرایط که دارای فیش واریزی تا پایان سال 85 بودند، در کاروان ها ثبت نام کردند. 
قرار است نخستین کاروان حج 96، روز 9 مردادماه به مدینه اعزام شوند. سهمیه امسال ایران برای حج 86 هزار زائر در نظر گرفته شده است. 
تکمیل ظرفیت حجاج سیستان وبلوچستان
رضا کیخا مدیر حج و زیارت استان سیستان وبلوچستان گفت: امسال 2060 زائر از این استان در قالب 15 کاروان مدینه بعد به حج اعزام می شوند. خوشبختانه روز گذشته ظرفیت کاروانهای استان تکمیل شده و حجاج واجد شرایط ثبت نام کردند. 
اعزام 1800 زائر همدانی به حج
محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: امسال 1800 زائر همدانی در قالب 13 کاروان به حج اعزام می شوند. 
وی ادامه داد: کار آموزش کاروان ها از امروز آغاز می شود. 
تکمیل شدن ظرفیت کاروان های حج یزد
براساس اعلام مسئولان حج و زیارت استان یزد، ظرفیت کاروان های حج امسال این استان روز چهارشنبه تکمیل شد. قرار است 2270 زائر در قالب 16 کاروان مدینه قبل به حج اعزام شوند. براساس اعلام این مسئولان، تعدادی ثبت نام به عنوان لیست انتظار انجام شده است تا در صورت انصراف افراد ثبت نامی، لیست انتظار جایگزین شود. 
اعزام 13 کاروان از کردستان به حج
براساس اعلام هاشم ناظمی جلال مدیر حج و زیارت کردستان امسال 1645 زائر کردستانی براساس سهمیه استان در قالب 13 کاروان به حج امسال اعزام می شوند. 
ناظمی جلال از آغاز معاینات پزشکی و توجیه زائران در جلسات آموزشی خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت کاروان های استان در همان روزهای اولیه پر شد. 

امسال 765 اردبیلی حاجی می شوند
ودود چمن آرایی  مدیر حج و زیارت اردبیل از تکمیل ظرفیت 6 کاروان حج این استان خبر داد و گفت: امسال 765 نفر از اردبیل به حج تمتع اعزام می شوند. ظرفیت های کاروان های استان تکمیل شده است و اگر کسی برای ثبت نام مراجعه کند در لیست انتظار قرار می گیرد. 
آغاز جلسات آموزشی حجاج خراسان جنوبی
ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت استان خراسان جنوبی از آغاز جلسات آموزشی حجاج از روز گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر کلاس های آموزشی معاینات پزشکی حجاج را آغاز کرده ایم. مسال 1670 زائر بیت الله الحرام این استان توسط 12 کاروان راهی سرزمین وحی می شوند. 
ظرفیت کاروان های لرستان تکمیل شد
محمد خسروی مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با اعلام خبر تکمیل شدن ظرفیت کاروان های این استان گفت: برای امسال 11 کاروان این استان 1220 زائر خانه خدا را به سرزمین وحی می برند. 
 
کاروان استان ظرفیت تکمیل امسال زیارت اعزام اعلام آموزشی سهمیه انتظار جلسات مدینه پزشکی اردبیل لرستان سرزمین معاینات خراسان گذشته  تکمیل شرایط امروز سیستان  اعزام مسئولان همدانی کردستان