برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: رئیس دفتر مقام معظم رهبری دلایل تغییر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را تشریح کرد و گفت: آیت الله مجتهد شبستری مشغله زیادی در تهران دارند و اخیرا کسالتی پیدا کرده‌اند.

مازندمجلس: حجت ‌الاسلام‌ محمد محمدی ‌گلپایگانی در بدوورود به تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای معارفه حجت الاسلام آلهاشم به تبریز آمده ایم و جا دارد به همه مردم و جوانان آذربایجان سلام گرمی داشتهباشم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مجتهدشبستری چندبار، شاید ۱۰ بار از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند کهبا توجه به کسالتی که دارند، ایشان را معاف کنند، ادامه داد: البته از ابتدا هم کهآیت الله مجتهد شبستری به تبریز تشریف آمدند بعد از عزیمت آیت ‌الله مرحوم ملکوتیبه قم صحبت چند ماه بیشتر نبود چون ایشان گرفتاری ‌های زیادی در تهران داشته ودارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکههمین چند ماه به چند سال و بعد به ۲۲ سال طول کشید، گفت: اخیرا آیت الله مجتهدشبستری بعداز۲۲ سال خدمت در تبریز و استان از مقام معظمرهبری درخواست کردند که از این مسئولیت معاف شوند چون کسالت نیز داشتند و مقاممعظم رهبری نیز با آن موافقت کردند و این تغییرات بعداز انتخابات انجام شد.

وی در خصوص امام جمعه جدید تبریز و نمایندهولی فقیه در استان گفت: حجت الاسلام آل هاشم فرزند تبریز هستند و جایگزین آیت‌اللهشبستری شدند چراکه مسئولیت خطیری در ارتش داشتند و طی مدت مسؤولیت‌شان خوشدرخشیدند.

حجت ‌الاسلام‌ محمدی ‌گلپایگانی با اشاره بهاهمیت تبریز و آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به حساسیتی که این منطقه از کشورماندارد تصمیم گرفته شد تا حجت السلام آل‌هاشم باتوجه به سابقه خوبشان به این سمتمنصوب شوند.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی همچنین درشورای اداری آذربایجان شرقی گقت: شما مردم آذربایجان افتخار بزرگی دارید که مقاممعظم رهبری ریشه در آذربایجان دارد و وقتی بعضاً به زبان ترکی احوال پرسی می ‌کنندمردم غوغا به پا کرده و به هیجان می ‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه عشق به رهبر درآذربایجان بی نظیر است، گفت: ایشان تعبیر «شهر قهرمان تبریز» را در هیچ جای دیگربه کار نمی ‌برند و توجه خاصی به تبریز و آذربایجان دارند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید براینکه ما با جوانانی مواجه هستیم که خواستار چفیه، انگشتر و یک یادگاری از مقاممعظم رهبری هستند، ادامه داد: همین عشق و علاقه میان امت و ولایت همبستگی ایجادکرده و نظام را سرپا نگه داشته است.

وی با بیان اینکه خاطره استقبال کم ‌نظیرمردم تبریز و آذربایجان از حضور مقام معظم رهبری در تبریز از یادم نمی رود، ادامهداد: این خاطره هنوز در ذهنم است که وقتی به برنامه های مختلف می رفتیم و مردممتوجه عبور ایشان می ‌شدند ساعت‌ ها سراپا می‌ ایستادند و اظهار علاقه به رهبری میکردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نقش بارز رهبریدر انتخابات ۲۹ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: رهبری دشمن راهمواره ناامید می کنند، بدون شک پیام رهبری در آستانه این انتخابات راهگشا بود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با تاکید براینکه مردم همواره پشتیبانی خود را از نظام اثبات کرده اند و پیروز انتخابات نیزمردم بود، افزود: انتخابات نیز در سلامت برگزار شد و چنین انتخاباتی در کشورهایهمجوار بی نظیر است و حالا وقت کار و توسعه کشور است.

وی ادامه داد: نقش بی ‌نظیر مقام معظم رهبریدر برگزاری باشکوه انتخابات برای دوست و دشمن و کسانی که به خون نظام تشنه هستند،زبان زد است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورتحفظ منابع ملی و بیت المال ادامه داد: صرف بیهوده و نامناسب منابع و بیت ‌المالممنوع است و باید ایران را سالم به نسل‎ های بعدی تحویل دهیم.

29219

 

 

رهبری تبریز آذربایجان انتخابات الاسلام محمدی ادامه تاکید اینکه گلپایگانی مقاممعظم اشاره باتوجه براینکه رهبریدر خاطره علاقه منابع دارند ‌الاسلام‌ برگزار سلامت ‌گلپایگانی اظهار مسئولیت استان مجتهدشبستری داشتند