برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت:خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده نمی‌سازد، حرف ما در اصل این سند است که با مبنای فکری و اصول اعتقادی و ارزشی و دینی ما منافات دارد.

مازندمجلس:آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امام بزرگوار یک وجود مقدسی بود که سالروز رحلتش برای ما تازه شدن یک داغ است و در هر سالی به مناسبت یادآوری عظمت امام ما به این نتیجه می‌رسیم که مردم و ملت ما چه وجود مقدسی را از دست دادند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: هر چه می‌گذرد پرده‌های تازه‌تری از سیره و عظمت امام کنار زده می‌شود، امام تنها یک رهبر سیاسی و انقلابی که توانست نظام شاهنشاهی را به هم بزند و شاه را از مملکت بیرون کند نبود، اصل امام و حرکتش یک تحول عظیم جهانی بود؛ روزی که امام انقلاب مقدس اسلامی و نهضتش را در پائیز 1341 آغاز کرد و در نهایت منجر به پیروزی شد آن روز دنیا به دو بلوک سوسیالیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه براساس ماده پرستی قدرت دنیا به این دو دسته تقسیم شده بود افزود: اینها یک جنگ سردی میان خودشان برقرار بود که سیادت و آقایی دنیا متعلق به کدام است و هر دو درصدد رهبری بر جهان بودند، آنچه در این دو اندیشه قطعی بود انزوای دین از عرصه زندگی بشر و سیاست و مدیریت دنیا بود.

وی ادامه داد: سوسیالیسم دین را افیون ملت‌ها می‌دانست و لیبرالیسم نیز دین را مانع راه رشد ملتها می‌دانست، مبنای سیاست و قدرت در این دو بلوک، این بود که دین نباید باشد، یکی می‌گفت دین افیون ملت‌هاست و دیگری دین را مانع رشد می‌دانست، امام دین را از مساجد و حسینیه‌ها و معابد بیرون آورد و دین را بر سیاست دنیا حاکم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما از این هراس داریم در داخل مملکت خود ما امام به وسیله نخبگان سیاسی فراموش شده و تحول سازی امام در دنیا فراموش شود، دنیا امام را شناخته و دنبال امام راه افتاده، بیداری اسلامی و جهانی در دنیا شکل گرفته اما هراس داریم در داخل جامعه خودمان و داخل نظام ما، یک عده نخبه سیاسی امام را فراموش کنند و تصور کنند امام دولتی راه انداخته و این دولت امروز به دست آنها افتاده و باید بیشتر ببرند و بخورند و تحول سازی امام را فراموش کنند و حتی تز امام را نیز فراموش کنند و بخواهند نظام ما را به همان بستری برگردانند که امام از آن ما را نجات داد و این سند 2030 چنین خصوصیتی دارد.

آیت‌الله علم الهدی گفت: سندی تحت عنوان توسعه پایدار سازمان ملل دیکته کرده است و این سند را باید همه دنیا بپذیرند و مواد آن را تا 2030 اجرا و طی 15 سال تمام دنیا تحت یکنواختی فرهنگی قرار گیرد. این سند ریشه آمریکایی دارد ولو اینکه در سازمان ملل تدوین شده باشد و همسر اوباما تمام مفاد آن را در دوحه قطر تشریح و افشا کرد و سپس در 2015 در سازمان ملل تنظیم شد.

وی افزود: بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده نمی‌سازد، حرف ما در اصل این سند است که با مبنای فکری و اصول اعتقادی و ارزشی و دینی ما منافات دارد، اصل سند در راستای جهانی سازی و ریاست و سیادت آمریکا است یعنی کشورهای دنیا را در سپتامبر 2015 جمع کردند تا در اجلاسی شرکت کرده و این سند را پذیرفته و امضا کنند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: این سند 17 هدف اصلی دارد و 169 هدف فرعی برای آن تعریف شده تا همه کشورها اقدام عملی برای تحقق حکومت یکپارچه کنند. اکنون می‌گویند یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس باید سند را ابطال کند اما رسیدگی به این قضیه از وظایف قوه قضائیه براساس اصل قانون اساسی است.

وی بیان کرد: اصل 170 قانون اساسی می‌گوید اگر دولت مصوبه‌ای و معاهده‌ای داشته باشد که خلاف قانون اساسی باشد دیوان عدالت اداری می‌تواند آن را ابطال کند و امیدواریم با حضور شخصیتی دینی در راس قوه قضائیه، ایشان با همت وارد عرصه شده و دیوان عدالت اداری این سند را ابطال کند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: نباید یک مشت عناصر ماده پرست و پوسیده مغز مستکبر در آمریکا و اروپا برای ما سند تنظیم کرده و یک عده عزیزان ما آن را ندانسته امضا کنند تا ما از جهانی سازی حضرت مهدی(عج) دست برداریم. مگر این ملت دست برمی‌دارند؟ بچه‌های ما با «یامهدی ادرکنی» وارد میدان شدند. مگر از جهانی سازی مهدی(عج) دست برمی‌داریم؟ امیدواریم خداوند متعال هم به عزیزان مسئول ما بینش مسئولانه عطا کند تا خون شهدا و عظمت امام را در همه مدیریت‌ها و سیاستگزاری‌ها در نظر بگیرند.

2929

فراموش الهدی جهانی آیت‌الله ابطال افزود می‌دانست سیاست اساسی قانون عدالت اداری سیاسی دیوان داریم نباید مبنای فرهنگی عزیزان امیدواریم قضائیه آمریکا تنظیم افتاده براساس انقلاب اسلامی بیرون مملکت امروز مقدسی سوسیالیسم لیبرالیسم سیادت رهبری اوباما اینکه تقسیم افیون