برگزیده ها

مازندمجلس: عربستان سعودی با همکاری کره جنوبی و دبی در نظر دارد بزرگترین کشتی سازی در خاورمیانه به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را بسازد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی، شرکت نفت عربستان سعودی Saudi Aramco، شرکت ملی کشتیرانی این کشور با نام بحری، بزرگترین کشتی سازی دنیا – صنایع سنگین هیوندایی- و شرکت ساخت سکوی نفتی Lamprell دبی در یک سرمایه گذاری مشترک قرار است بزرگترین کشتی سازی در خاورمیانه به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را بسازند.

شناورهای تجاری مانند نفتکش‌ها، سکوهای حفاری، شناورهای فراساحل و انواع دیگر شناورها در این کشتی سازی ساخته خواهند شد.

این گزارش در ادامه نوشت: در این سرمایه گذاری مشترک، شرکت نفت Saudi Aramco سهم ۵۰.۱ درصدی را به خود اختصاص داده و هر یک از شرکت های Lamprell دبی، بحری و صنایع سنگین هیوندایی دبی به ترتیب ۲۰، ۱۹.۹ و ۱۰ درصد شریک هستند.

گفته می شود در این سرمایه گذاری مشترک دولت عربستان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و بقیه شرکا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت کشتی سازی مذکور فراهم کنند.

کشتی سازی مذکور با مساحت ۴.۳ کیلومتر مربع در شهر Ras Al-Khair عربستان قرار است از سال ۲۰۱۹ فعالیت نسبی خود را آغاز کرده و از سال ۲۰۲۲ چرخه کامل فعالیت خود را به کار اندازد.

کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی شریک فنی در مناطق و C D برای ساخت، تعمیر شناورهای حمایتی فراساحل و ساخت شناورهای تجاری خواهد بود. شرکت Lamprell دبی شریک فنی برای مناطق A وD برای تعمیر جک آپ و شناورهای تجاری و ساخت سکوهای جک خواهدبود.

شرکت بحری به عنوان یکی از بزرگترین مالکان نفتکش های غول پیکر دست کم ۷۵ درصد از مقتضیات شناور تجاری خود را در طی ۱۰ سال برای ۵۲ فروند شناور جدید شامل نفت کش های غول پیکر را خریداری خواهد کرد.

این گزارش در پایان به نقل از مقامات شرکت Saudi Aramco نوشت: این کشتی سازی بزرگترین یارد در منطقه خاورمیانه از لحاظ ظرفیت تولید است.

شناورهای بزرگترین عربستان تجاری گذاری Lamprell میلیون هیوندایی میلیارد مشترک سرمایه خاورمیانه سنگین Saudi گزارش صنایع Aramco مناطق تعمیر شناور فعالیت سعودی ساخته سکوهای فراساحل مذکور