برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه پیشین آمریکا، تصمیم ترامپ در خروج آمریکا از توافق پاریس را خسارتی بزرگ برای رهبری، نفوذ و مشاغل آمریکایی توصیف کرد.

مازندمجلس: جان کری،‌ وزیر خارجه پیشین آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، با توصیف اقدام ترامپ در اعلام خروج این کشور از توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس به «جهالت عمدی»، این تصمیم را «خود ویرانگر» توصیف کرد.
به گزارش نامه نيوز به نقل از نشریه هیل، در این بیانیه که در صفحه شخصی جان کری در فیس‌بوک منتشر شده است، آمده است «این یک خسارت بی‌سابقه برای رهبری آمریکا است که برای نفوذمان و مشاغلمان هزینه‌زا خواهد بود و دیگر کشورها را تشویق می‌کند تا از حل جدی‌ترین بحران‌ها (و تهدیدهای) وجودی بشریت کناره‌گیری کنند».
وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه این بیانیه می‌گوید که این اقدام «ایالات متحده را پس از اینکه توانست جهان را متحد کند، منزوی می‌کند». به گفته وی «برای اقتصاد، امنیت، رهبری، رقابت‌پذیری و سلامت ما، انتخاب روشن و مبرهن باقی‌ماندن در توافق پاریس است».
کری در بخش دیگری از این بیانیه، اتکا به گزاره‌های خودخواهانه و ضدعلمی جناحی مجزا از بدنه اصلی جامعه را  تنها دلیل این تصمیم ترامپ توصیف کرد. به گفته وی «هیچ بنیانی برای این تصمیم که زندگی میلیاردها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد وجود ندارد».
وزیر خارجه پیشین آمریکا می‌گوید که «امروز، روزی برای تمامی شهرها، ایالت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است تا برای تداوم توافق پاریس تبلیغ کنند.
وی در ادامه «شهروندان نگران در سرتاسر آمریکا را به پیوستن به این تلاش» دعوت کرده است. به گفته وی «به همراه یکدیگر و با احترام به توافق پاریس، علیرغم اقدام جاهلانه رئیس جمهوری ترامپ، می‌توانیم به دنیا بپیوندیم».
آمریکا تصمیم ترامپ پاریس توافق بیانیه اقدام توصیف خارجه پیشین ویرانگر می‌گوید رهبری می‌کند ادامه