برگزیده ها
راه‌های منتهی به حرم امام ایمن‌سازی شد

مازندمجلس: رئیس سازمان راهداری اظهار کرد: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابه‌جایی و تأمین نیازهای زائران حرم امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در جلسه هماهنگی سازمان‌های امدادی و خدماتی هماهنگی برای طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به حجم قابل‌توجه سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز اظهار داشت: بر اساس آمار دستگاه‌های ترددشمار از ۲۵ اسفند سال ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ شاهد رشد ۱۰ و ۳ دهم درصدی تردد در کشور بودیم و بر اساس آمار پزشکی قانونی در این ایام کشور ۷ و ۷ دهم درصد کاهش تلفات را نسبت به سال قبل تجربه کرد.

وی افزود: آمارها بیانگر کاهش میزان تلفات انتقال مصدومان به مراکز درمانی است که حکایت از سرعت عمل واحدهای امدادی دارد در حالی که آمار تولید خودرو، شماره‌گذاری و سفرهای شهروندان با خودروهای شخصی افزایش فراوانی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به رشد ۱۲ و یک دهم درصدی تردد در فروردین‌ماه و ۹ و ۹ دهم درصدی در اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان داشت: به طور متوسط در دوماهه ۹۶ نسبت به دوماهه سال قبل حدود ۱۰ و نیم درصد رشد تردد در کشور اتفاق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آمار مربوط به پلاک خودروها نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد و به همین دلیل رشد ترددها محتمل است.

کشاورزیان در ادامه به آمادگی بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای برگزاری طرح ویژه مراسم ارتحال امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم با تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری برای جابه‌جایی و تأمین نیازهای زائران صورت گرفته و عملیات لازم جهت ایمن‌سازی و آماده‌سازی راه‌های منتهی به حرم به انجام شده است.

کشاورزیان در خصوص برنامه‌ریزی و طرح ویژه سفرهای تابستانی نیز توضیحاتی داد و تصریح کرد: با توجه به تقارن ابتدای تابستان با تعطیلات عید فطر و الگوی سفرهای مردم کشور، پیش‌بینی می‌شود که سفرهای تابستانی مسافران پیش از عید فطر و از چهارشنبه ۳۱ خرداد، آغاز شود. بر همین اساس پیشنهاد شده که طرح ویژه تابستانی از تاریخ چهارشنبه آغاز و تا یکم مهرماه نیز ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش‌بینی توزیع سفرهای هموطنان و کاهش حجم ترافیک با توجه به تجربیات گذشته و مدل‌های سفر نیز خبر داد.

بر اساس این گزارش سردار تقی مهری رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، با تقدیر و تشکر از تلاش تمامی سازمان‌ها و ترجمان‌های متصدی در سفرهای جاده‌ای و خدماتی که ارائه می‌شود اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که در این نشست صورت خواهد پذیرفت و با اقدامات انجام‌یافته مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) به نحو شایسته‌ای انجام خواهد شد و بر اساس تصمیمات ستاد و استان‌های مبدأ کاروان زائران طرح‌های ویژه ترافیکی به مورداجرا قرارگرفته و عملیاتی خواهند شد و در این ایام عوارض مسیرهای منتهی به مرقد امام مانند اتوبان ـ قم تهران رایگان خواهد بود همچنین کاروان‌های اتوبوسی زائران نیز توسط گروه‌های پیش‌بینی‌شده اسکورت خواهند شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در ساعات پایانی روز و بعدازظهر سفرهای زائران مرقد امام (ره) آغاز شوند و تقاضا داریم که به دلیل فشردگی برنامه در نیم روز عصرگاهی، رانندگان و مسافران بیش از گذشته به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

سردار مهری از مردم خواست تا به اطلاعیه‌ها و مسیرهایی که از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود، دقت داشته باشند.

سفرهای جاده‌ای حمل‌ونقل زائران اشاره معاون تابستانی هماهنگی درصدی راهداری منتهی کشاورزیان مسافران پیش‌بینی راه‌های چهارشنبه ارتحال سردار خواهند باشند رانندگی راهنمایی مراسم گذشته تصریح ترافیکی گزارش طرح‌های خدماتی امدادی اظهار ایمن‌سازی شهرسازی دوماهه افزود تلفات ادامه