برگزیده ها
بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی

مازندمجلس: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به مناسبت گرامیداشت روزهای ۱۴و ۱۵ خرداد و دعوت از مردم برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی بیانیه‌ای صادر کرد.

مازندمجلس: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به مناسبت گرامیداشت روزهای ۱۴و ۱۵ خرداد و دعوت از مردم برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه‌دار به ویژه همکاران دانشگاهی درماه مبارک رمضان، بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ و یاد شهدای این روز تاریخی را گرامی می‌داریم و در طلیعه بیست و نهمین سالگرد آغاز ولایت و رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی نکاتی چند را به محضر ملت شریف ایران بویژه دانشگاهیان عزیز تقدیم می‌داریم:

۱ـ فلسفه قیام پانزده خرداد ۴۲ حمایت مردمی و اصیل از مرجعیت دینی و رهبر نهضت اسلامی بود که به جرم پاسداری از اسلام و عزت ملت ایران، توسط رژیم شاه دستگیر و جان معظم‌له در معرض خطر جدی قرار داشت. مردم متدین و انقلابی در چنین شرایطی با پذیرش همه مخاطرات به صحنه آمدند تا حمایت خود را از پیشوا و زعیم عالیقدر خود به نمایش گذارند و در این راه از بذل جان هم دریغ نورزیدند.

بی‌تردید پاسداری از خون شهدای پانزده خرداد و استمرار حرکت آن پیشگامان، در گرو پیروی و اطاعت صادقانه از ولی فقیه زمان و خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) است که ضامن وحدت و انسجام ملت شریف ایران است و بر اساتید و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی است که طلایه‌دار این حرکت و عزم ملی باشند و با در نوردیدن مرزهای دانش، تقویت و شتاب بخشی به نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و نیزمجاهدت بی‌وقفه برای یافتن راه‌های جدید و میان‌بر علمی، به اقتدار وسربلندی روزافزون ایران عزیز در میان کشورهای جهان یاری رسانند.

۲ـ معرفی حضرت امام خامنه‌ای در جایگاه ولایت امر توسط مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۸ نشان داد جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی در چارچوب حاکمیت الهی است که در مسیر حرکت تکاملی خود همه موانع را از میان برمی‌دارد و بن‌بست برایش مفهومی ندارد. با تکیه بر بنیادهای فکری، مبانی ساختاری و سازوکارهای عقلایی قادر است مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی را یکی پس از دیگری پشت سرگذارد و آینده‌ای درخشان برای ایران سرافراز و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان رقم بزند.

تداوم این منطق کارا و متعالی، توجه به توانمندی ساختارهای بومی‌، حمایت از استعداد و بنیه تفکر داخلی را توسط همه بخش‌های نظام می‌طلبد و امیدواریم که این مرام و مسلکی که کارآمدی خود را نشان داده بیش از پیش مورد عنایت قرار گیرد تا شاهد آثار و دستاوردهای فراگیر آن در کشور، منطقه و جهان باشیم. 

۳ـ به مدد درایت و هدایت خردمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی امروز شاهد بالندگی هرچه بیشتر نظام مردم‌سالاری دینی در ایران و گسترش امواج آگاهی و مقاومت اسلامی در منطقه و جهان هستیم. استمرار و پویایی این بالندگی نیازمند تلاش همه اقشار به ویژه دانشگاهیان برای به فعلیت رساندن هرچه بیشتر ظرفیت‌های نهفته و کمک به گسترش انتقال تجربیات عینی و موفق نظام اسلامی به سایر ملت‌های مشتاقی است که از الگوهای پیشرفت مبتنی بر اومانیسم حاکم بر جهان ناامید شده و در جستجوی راه وطرحی نو برای رشد و تعالی هستند.

بنابراین لازم است تمامی دانشگاهیان و نخبگان با نگاهی تمدن‌ساز بکوشند این تجربه گرانسنگ را با زبان علمی فراروی سایر ملت‌ها قرار دهند.

۴ـ بنیان‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، انتخاب و استمرار امامت مقام معظم رهبری، پیشرفت‌های علمی و فناوری و در یک کلام معنادار شدن، واقعی و عملیاتی شدن تدریجی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی همگی نشان از موفقیت نگاه بومی و ملی و بی‌ثمر بودن نگاه غرب‌محور یا خارجی محور است، به همین جهت تداوم موفقیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی، اقتضا می‌کند قوای حاکم به ویژه دولت دوازدهم با درس گرفتن از بدعهدی‌های نظام سلطه در قضیه برجام، در چهار سال آینده به توان و تفکر داخلی توجه اساسی نمایند که این رویکرد مسلما ضامن موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های گوناگون به ویژه حوزه معیشت و اقتصاد است. بدون شک با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان به چالش‌های عمده‌ای چون رکود پایان داد و رونق و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد. از مهمترین الزامات نیل به این اهداف والا، صیانت از مکتب فکری امام راحل و پیشگیری از تحریف اندیشه زلال و ناب آن آیت یگانه دهر و نادره دوران است که اینک پرچمداری این رسالت تاریخی بر دوش فرزند پارسایش امام خامنه‌ای است و به فضل الهی و با همت و بصیرت امت اسلامی به صاحب اصلی‌اش تحویل داده خواهد شد. 

در پایان ضمن دعوت همگان جهت شرکت در مراسم سالگرد ارتحال، برای ملت همیشه در صحنه ایران به‌خصوص دانشگاهیان ارجمند تمنای توفیق، عزت و سربلندی داریم. 

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۹۶/۳/۱۳ 

اسلامی دانشگاهیان خمینی سالگرد خرداد رهبری حمایت داخلی پانزده استمرار حاکمیت خامنه‌ای ارتحال کانون انقلاب تداوم خارجی بالندگی بیشتر پایان اقتصاد موفقیت گسترش چالش‌های مناسبت دانشگاهی ولایت می‌داریم تاریخی بیانیه مراسم چارچوب پاسداری مردمی شهدای