برگزیده ها
بخش عظیمی از بدنه دولت روحانی فاقد شجاعت و مهارت اصلاح‌طلبی است

مازندمجلس: رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی گفت: بخش عظیمی از بدنه دولت آقای روحانی فاقد شجاعت و مهارت اصلاح‌طلبی هستند از این رو اولین توقع ما این است که در دولت آتی این کاستی را جبران کنند.

مازندمجلس: رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی گفت: بخش عظیمی از بدنه دولت آقای روحانی فاقد شجاعت و مهارت اصلاح‌طلبی هستند از این رو اولین توقع ما این است که در دولت آتی این کاستی را جبران کنند.

رحیم ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد پیام انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی گفت: پیام انتخابات این بود که تفکر اصلاح‌طلبی علی رغم محدودیت‌ها و محرومیت‌ها که توسط برخی نهادها به او تحمیل می‌شود در متن جامعه در جریان است و مردم وفا‌دار به این گفتمان هستند و با انگیزه و استقامت و خود‌آگاهی ارزشمند راه را ادامه می‌دهند. امیدوارم این پیام به گوش مسئولان که این جریان را نشنیده می گیرند برسد

رییس دفتر‌سیاسی حزب اعتماد‌ملی گفت: رای روحانی شبیه افزایش رای خاتمی در سال ۸۰ است. در آن زمان هم جناح محافظه کار تمام تلاش خود را به کار گرفت که آقای خاتمی آرای کمتری نسبت به دوره قبل خود کسب کند اما مردم با هوشیاری پاسخ منفی به این تقاضا دادند. روحانی طبیعتا با این ارای بیشتر علی رغم فشارهایی که به او وارد شده مسئولیت بیشتری دارد.

او تاکید کرد: از دولت روحانی گله‌هایی راجع به از چهار سال گذشته داریم هرچند که او در حد توان خود حرکت کرده است. از او بخاطر عدم به کار‌گیری نیروهای اصیل اصلاح طلبی در دولت و استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد که با خط فکری او همسو نبودند، گله‌مندیم. ما برای حفظ و تداوم خط‌مشی اصلاح‌طلبی این کاستی‌ها را به روی خود نیاوردیم ولی توقع ما این است که‌ آقای رییس‌جمهور در این دوره به این مسائل توجه کند. بخش عظیمی از بدنه دولت آقای روحانی فاقد شجاعت و مهارت اصلاح‌طلبی هستند از این رو اولین توقع ما این است که در دولت آتی این کاستی را جبران کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تداوم رفع حصر را مایه نگرانی جریان اصلاحات مطرح کرد و گفت:‌ امیدواریم هرچه زودتر این مسئله رفع شود.

 ابوالحسنی راجع به تغییرات احتمالی در هیات دولت، گفت: توقع داریم نیروهای کارآمد جریان اصلاح‌طلب که هم در دوره قبلی و هم در این دوره از انتخابات حامی اصلی ایشان در انتخابات بودند، شناسایی و به کار گرفته شوند. در دولت فعلی برخی از نیروهایی که به کار گمارده‌ شده‌اند امتحان خود را به خوبی پس نداده‌اند و لازم است با نیروهای بهتری جایگزین شوند اما برخی از نیروهای ایشان مانند وزیر امور خارجه و بهداشت بسیار خوب عمل کردند و شایسته تقدیراست.

او با تاکید براینکه در انتخاب مدیران باید تفکر اصلاح‌طلبی و پاک‌دستی به عنوان شاخص در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مردم توقع دارند نیروهایی به کار گرفته شود که این دو شاخصه را حتما به همراه شجاعت و غیرت اصلاح‌طلبی داشته باشند. نیروهای ترسو، بزدل و محافظه‌کار باید از عرصه مدیریتی حذف شوند.

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: روحانی باید افرادی را به کار بگمارد که توانایی، لیاقت و شایستگی مدیریت را داشته باشد. توقع نداریم اگر یک نیروی اصلاح طلب که توان کمتری دارد و در مقابل یک نیروی متعادل با توانمندی بالا وجود دارد ایشان نیروی اصلاح طلب را انتخاب کند ما معتقدیم که مشکلات مردم باید حل شود.

او بیان داشت: روحانی باید شفاف‌سازی کند و مسائل را با مردم در میان بگذارد. در میان گذاشتن مسائل با مردم لزوما طرح دعوا نیست بلکه می‌تواند مسائل را به صورت شفاف با مردم مطرح کند و مردم فهیم هستند و آگاه.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بداخلاقی‌هایی که در ایام انتخابات شد، گفت: لازم است بعد از انتخابات به بداخلاقی‌هایی که در ایام انتخابات شد چه از جانب جریان اصولگرا چه از جانب جریان اصلاح طلب پرداخته و گفته شود تا در آینده شاهد تکرار چنین بداخلاقی‌هایی نباشیم.

روحانی اصلاح‌طلبی انتخابات جریان نیروهای سیاسی مسائل اصلاح شجاعت اصلاح‌طلب عظیمی گرفته مهارت بداخلاقی‌هایی نیروی نیروهایی تداوم داریم خاتمی اعتماد خبرنگار ایلنا اولین کاستی کمتری ابوالحسنی جبران تاکید