برگزیده ها

مازندمجلس: عضوشورای شهر تهران می‌گوید با آن کسانی که رای آورده‌اند نه مشکلی داریم و نه ناراحت هستیم. زیرا اصلاح‌ طلبان توانستند شورای شهر تهران را از آن خود کنند.

مازندمجلس: ‎محمدمهدی تندگویان، عضو اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر تهران درباره لیست امید در انتخابات شورای شهر تهران گفت:اعتراض ما و جامعه مدنی اصلاحات‌ به خاطر مدل انتخاب و تصمیم‌گیری درباره لیست امید انتخابات شورای شهر تهران بود. سیکل لیست امید دچار شبهه بود و اعتراض ما هم به خاطر همان شبهات است که چرا چنین اتفاقاتی به وجود آمد.

وی افزود:متاسفانه برخی فکر می‌کنند که اعتراضات و صحبت‌های ما به خاطر حضور آن افراد و عدم حضور ما در لیست است. در حالی که اینچنین نیست.ما با آن کسانی که رای آورده‌اند نه مشکلی داریم و نه ناراحت هستیم. زیرا اصلاح‌ طلبان توانستند شورای شهر تهران را از آن خود کنند.

‎تندگویان گفت:باید تجدیدنظری در شورای عالی اصلاح‌ طلبان صورت بگیرد. زیرا وحدت در اصلاح‌طلبی مهم‌ترین اصل به حساب می‌آید.بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب به خاطر مدل چیدمان افراد و لیست با شورای عالی دچار مشکل شده‌اند. همه این مسائل ضربه به جبهه اصلاحات است. و الا كه تمامی اعضای لیست رای آورده اند و در این چهار سال هم کارهای خود را انجام خواهند داد و ما هم کمک‌شان می‌کنیم، اما نباید این رویکرد و اتفاق ادامه‌دار باشد.

تندگویان ادامه داد:کاندیداهایی که در احزاب عضویت دارند مانند آقایان سرخو و حکیمی‌پور معتقد بودند که شورای هماهنگی اصلاحات خیلی بهتر و قوی‌تر از شورای عالی اصلاح‌طلبان عمل می‌کرد. حداقل از طریق شورای هماهنگی، احزاب را می توانیم متحد کنیم و از خود احزاب به یک وحدت رویه ای دست یابیم.اگر این روال شورای عالی را با همین فرمت ادامه دهیم یقینا دفعه بعدی جواب بدتری خواهیم گرفت.در این لیست حداقل می‌شد افرادی که سابقه و عملکرد مشخصی دارند را رصد و بعد تکلیفمان را با آن افراد معلوم کنیم.

تندگویان ادامه داد:من نمی‌خواهم کسی را مورد خطاب قرار دهم و بگویم آقای عارف یا آقای مرعشی ۱۰۰ درصد مقصر هستند. بلکه می گویم متاسفانه در جمع بندی کلی، روال درست رعایت نشده است. یعنی از آن روزی که تصمیم بر این گرفته شد که امتیازبندی ها انجام شود و بعد انتخاب از بین امتیازبندی ها صورت بگیرد، کمیته کارشناسی روال را درست انجام نداده است و به آن اعتراض داریم. حرف ما این است که اولین شرط عقلی این است که افراد رای آور را انتخاب کنیم و بعدا مابقی لیست را نهایی کنیم.اگر هم افراد رای آور دچار تخلفی شده باشند باید با دلایل کنار گذاشته شوند اما در کمیته کارشناسی تنها اتفاقی كه نيافتاد همین بود. یعنی رای آوری افراد ملاک شورای عالی قرار نگرفت.

‎وی در پایان گفت:به هرحال، این اتفاق خوبی نبود و ما هم امیدواریم که دیگر تکرار نشود. ما برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده باید پیشگیری های لازم را انجام دهیم.

منبع: 24آنلاین
شورای افراد احزاب تندگویان تهران ادامه اعتراض درباره کارشناسی اتفاق کمیته دارند حداقل هماهنگی امتیازبندی اصلاحات اصلاح‌ انتخابات اصلاح‌طلب اصلاح‌طلبان اتفاقاتی متاسفانه طلبان داریم بگیرد