برگزیده ها
آسمان‌ صاف و آفتابی و جوی آرام در اغلب نقاط کشور تا پایان هفته/ روند افزایش دما شروع می‌شود

مازندمجلس: تا پایان هفته جوی نسبتاً آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است و پیش‌بینی می‌شود در این مدت افزایش دما هم رخ دهد.

مازندمجلس:، بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً آرام تا پایان هفته در کشور است که با افزایش دما نیز همراه است. 

امروز شنبه‌ در برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی شاهد افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده باران و وزش باد هستیم که این ناپایداری‌های روز یکشنبه ضعیف‌تر بوده و فقط به بخش‌هایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات مرکزی البرز محدود خواهد شد. 

امروز و فردا خلیج فارس مواج است و روز یکشنبه از ارتفاع امواج و شدت وزش باد به طور نسبی کاسته خواهد شد. 

روز دوشنبه فقط در ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز گاهی ناپایداری‌ها به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد؛ در این سه روز در شرق کشور وقوع وزش باد شدید دور از انتظار نیست. 

آسمان تهران فردا و پس‌فردا صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی میشود؛ بیشینه و کمینه هوا، فردا در تهران 30 و 19 درجه خواهد بود. 

آسمان ساری فردا نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی میشود و روز دوشنبه نیز آسمان ساری نیمه ابری است. 

آسمان شهر رشت نیز روز آینده صاف تا نیمه ابری،‌ اوایل شب با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه نیز در رشت حاکم است. 

آسمان قم طی دو روز آینده صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز یازدهم خردادماه امسال 208.8 میلیمتر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 226.2 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 92.3 درصد بارش سال گذشته است. 

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

آسمان همراه پیش‌بینی افزایش البرز آینده دوشنبه مرکزی ارتفاعات میلیمتر گذشته استان بیشینه بالای کمینه تهران باران هواشناسی پایان گزارش امروز رگبار شرایط پراکنده یکشنبه