برگزیده ها

مازندمجلس: سایت اسرائیلی دبکافایل مدعی است که حضور نیروهای حزب الله لبنان در سوریه، خطری برای اسرائیل به شمار می رود.

مازندمجلس: یک رسانه اسرائیلی مدعی شد تشکل عراقی "سازمان بدر" قصد دارد تعداد 30 تا 50 هزار نظامی دیگر به نیروهای خود در سوریه اضافه کند. با این افزایش تعداد نیروهای شیعه در سوریه به 80 تا 100 هزار نظامی خواهد رسید.
 
سایت خبری دبکا فایل اسرائیل که به منابع نظامی و امنیتی اسرائیل نزدیک است به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل آورده است سازمان بدر قصد دارد تعداد 30 الی 50 هزار نظامی دیگر را به شمال استان "دیر الزور" سوریه عزام کند. این نیروها در کنار نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان علیه داعش، گروه های تروریستی، گروه های مسلح و مخالفان مسلح می جنگند.
 
بر اساس این ادعا، اعضای سازمان بدر از بهترین گروه‌های شیعی عراقی به شمار می‌آیند که در ایران آموزش نظامی دیده‌اند و مجهز به سلاح و مهمات مدرن هستند.
 
این وب‌سایت اسرائیلی مدعی شد که نیروهای سازمان بدر به دستور ایران وارد سوریه خواهند شد.
 
حضور نیروهای سازمان بدر با توجه به داشتن تخصص و سلاح مدرن خطر بزرگی برای اسرائیل به شمار می‌آیند. سازمان بدر دارای امکاناتی از قبیل نیروهای ویژه، تانک، نیروهای پیاده‌نظام، توپ و موشک‌های ضدهوایی است.
 
در ادامه این گزارش ادعا شده است که ورود نیروهای سازمان بدر به سوریه راه را برای ورود نیروهای ایرانی از طریق عراق به سوریه هموار خواهد کرد.
با ورود نیروهای جدید سازمان بدر به سوریه تعداد کل نیروهای شیعه (وابسته به گروه‌های شیعی مانند حزب الله لبنان، دیگر گروه های عراقی و غیره) به 80 الی 100 هزار نفر خواهد رسید.
 
این منبع به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل آورده است که نیروهای جدید سازمان بدر در ابتدای ورود به سوریه برای هماهنگی با ارتش سوریه و نظامیان وابسته به حزب الله لبنان به دیرالزور خواهند رفت.
 
این سایت خبری اسرائیلی در ادامه نوشت: ورود این نیروها به سوریه از نظر آمریکا مقدمه‌ای برای تسلط ایران بر سوریه و مقابله با تعهد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا برای منع گسترش حضور ایران در سوریه است.
 
سایت اسرائیلی دبکافایل اضافه کرد: حضور نیروهای نظامی حزب الله لبنان در سوریه، خطری برای اسرائیل به شمار می رود.
 
سازمان بدر (سپاه بدر سابق) در سال 1980 میلادی به عنوان شاخه نظامی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به ریاست "سیدمحمد باقر حکیم" در ایران تاسیس شد و در جنگ 8 ساله عراق و ایران در کنار نیروهای ایرانی علیه ارتش "صدام حسین" جنگید. سپاه بدر در دوره صدام، در خاک عراق نیزعملیات هایی را اجرا می کرد.
نیروهای سوریه نظامی اسرائیل اسرائیلی تعداد لبنان عراقی امنیتی خواهند ادامه وابسته آمریکا می‌آیند ایرانی مقامات اضافه گزارش آورده نیروها گروه‌های