برگزیده ها
مدیریت فعلی پاسخگوی انتظارات مازندران نیست/ شعارهای آقای استاندار نه تنها محقق نشده بلکه استان دچار عقب ماندگی شده است/ دولت چهره ای جدید، قوی و متخصص انتخاب کند

اختصاصی مازندمجلس: فیاضی با بیان اینکه توسعه ی استان مازندران همپای توسعه کشور نبوده است، افزود: شعارهای آقای استاندار مبنی بر توسعه و تحول تاکنون نه تنها محقق نشده بلکه استان دچار عقب ماندگی شده است

مازندمجلس: عبدالوحید فیاضی نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در بهارستان و مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با مازندمجلس،  درباره تغییر یا عدم تغییر مدیران و مسئولان کلان و استانی در دولت دوازدهم، اظهار کرد: استنباط ما این است از آنجایی که دوره ی چهارساله ی نخست دولت اعتدال رو به پایان است و در آینده ی نزدیک دوره جدید کاری خود را آغاز می کند تدابیری اتخاذ کند که مطالبات مردم هم پاسخ داده شود.

وی، با بیان اینکه توسعه ی استان مازندران همپای توسعه کشور نبوده است، افزود: شعارهای آقای استاندار مبنی بر توسعه و تحول تاکنون نه تنها محقق نشده بلکه استان دچار عقب ماندگی شده است.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد، تصریح کرد: انتظار می رود دولت نسبت به تغییر مدیریت استان اقدام کند و یک چهره جدید، قوی و متخصص را انتخاب کند. چرا که استان ما هم از پتانسیل و ظرفیت های بسیار بالا برخوردار است هم اینکه نیروی انسانی سرشاری دارد که قابل مقایسه با استان های دیگر نیست.

فیاضی، با تاکید بر اینکه نیاز است شرایط برای توسعه استان فراهم شود، گفت: تاکنون مازندران نتوانست ارتباط های مناسبی با کشورهای آسیای میانه برقرار کند و ظرفیت بازار مشترک در حوزه های صنعت، گردشگری و کشاورزی مغفول مانده و از ارتقای شاخص های پیشرفت خبری نیست.

وی، با اشاره به آرای بالای مردم مازندران در انتخابات اخیر به سبد آقای روحانی بیان کرد: دولت بداند این مدل کاری و با مدیریت فعلی پاسخگوی انتظارات استان نیست مازندران مدیریت چابک تری می طلبد تا بتواند با برنامه ریزی مدون و استراتژی دراز مدت کار کند و استان مازندران را در طول یک دهه به جایگاه مناسبی برساند.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد، ادامه داد: اینکه 8 سال مدیریت یک استان در اختیار فردی باشد که توانایی انجام کار ندارد موجب سرخوردگی جامعه به ویژه جوانان می شود. خاصه اینکه نرخ بیکاری، طلاق و اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی در استان بالاست.

فیاضی، با بیان اینکه رهبر انقلاب حدود 8 سال پیش در سفر به چالوس اعلام کرده بود که حتی یک نفر نباید در مازندران فقیر باشد، گفت: امروز شاهد آن هستیم که فقر علاوه بر حاشیه های مازندران به متن شهرها نیز کشیده شده است و این بر اثر ناکارآمدی اقتصادی و مدیریتی در برنامه ریزی و اجرا است.

وی، تاکید کرد: انتظار این است برای رسیدن به شاخص های مطلوب زندگی مردم و پیشرفت و توسعه استان اقدام شود. در شرایط فعلی مهار آب های سطحی در استان زیر 10 درصد است. در زمینه راه های مواصلایی (جاده ای، ریلی و هوایی) مشکل داریم از حیث درمان نیز عمده بیماران مازندرانی در بیمارستان های تهران مداوا می شوند و هنوز به معیارهای مدنظر مرتفع نشده است.

عبدالوحید فیاضی مدیریت فعلی پاسخگوی انتظارات استان نیست انتقاد از ربیع فلاح تغییر استاندار در مازندران نماینده مردم نور