برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: همایش مردمی حمایت از نامزد اصلح بعد از ظهر امروز چهارشنبه در حوزه هنری با حضور سعید جلیلی برگزار شد.

مازندمجلس:نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملیگفت: بنده اعتقاد دارم اکثریت قاطع جامعه ما حرف حق قابل دفاع را می‌پذیرند. مردم دوستدارند همه چیز براساس اسلام و انقلاب دنبال شود.

جمعی از فعالان دانشجویی و دانشجویان دانشگاه هایمختلف با دکتر سعید جلیلی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که در دفتر نماینده مقاممعظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، سعیدجلیلی با بیان اینکه «ما با اعتقادو باور آمده‌ایم و معتقدیم که این باور می‌تواند مشکلات را حل و اهداف انقلاب را محققکند»، گفت: البته این مساله فقط با گفتن محقق نمی‌شود، چون مردم نه از طرف ماهوارهبلکه از طرف امثال من و شما روز به روز عکس این مطالب را یا می‌شنوند یا می‌بینند وهمین مانع اعتمادشان می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در همین باره امام (ره) می‌فرمودندطوری عمل نکنید که اگر چیزی از روی کتاب برای مردم خواندید، مردم بگویند بگو پشت کتابچه نوشته است!؟ چون این حرف‌هایی که از کتاب می‌خوانی که در عمل تو نمی‌بینیم. شایدپشت کتاب چیزهایی نوشته است که تو عمل می‌کنی!لذا بنده اعتقاد دارم اکثریت قاطع جامعه ما حرف حق قابل دفاع را می‌پذیرند.مردم دوست دارند همه چیز براساس اسلام و انقلاب دنبال شود. حالا ما باید چه بکنیم؟جنبش دانشجویی چه سلبی و چه ایجابی چه وظیفه‌ای دارد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همه ما وظیفهداریم امور کشور را مثل سایه دنبال کنیم. قرار هم نیست فقط ایراد بگیریم. اگر می‌بینیمجایی کار خوبی انجام می‌شود، باید پشتیبانی و تأیید کنیم، نه این‌که چون رقیب ما یککار خوب کرد، فقط مخالفت کنیم! باید نقاط قوت را تأیید و تقویت کرد و به مردم هم انتقالداد. اگر هم اشتباهی صورت بگیرد باید تلاش کرد تا اصلاح شود.

جلیلی ادامه داد: نکته بعدی این است که ممکن استبرخی مسیر درستی هم بروند ولی «اولویت‌ها» را جابجا ببینند. «دولت سایه» باید اولویت‌هارا روی میز بگذارد و روند کار و تلاش را تکمیل کند و یکی از جریانهایی که می‌توانداین کار را انجام دهد، دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی است.«دولت سایه» یعنی تمام استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد و معتقد است گفتمان انقلابمی‌تواند حرف داشته باشد، جمع شود و از کلیات به موضوعات مشخص ورود کند تا خودش رانشان دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملیگفت: با اینکه عرصه‌های اساسی، جدی و مهم مطرح است اما بعضی اوقات یک تشکل دانشجوییبر سر موضوعی وقت می‌گذارد که اولویت بیستم است!

جلیلی خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی این است که چهدر مسیر کشور و انقلاب و چه اقناع مردم، باید روی نقاط و اولویت‌هایی دست بگذاریم کهواقعا مهم هستند. آن وقت خیلی از مسائل دیگر خودبه‌خود حل می‌شوند. یکی از بحث‌هایبسیار مهم همین است که ما بدانیم چه موضوعاتی مهم است؟

وی افزود: «دولت سایه» یعنی پا به ‌پای دولت بایدرفت و این مسائل را برای مردم روشن کرد. الان باید به مردم گفت، نه چهار سال بعد زمانانتخابات! در روند موضوعات کشور بایدمثل سایه حرکت کنید و مسایل را شفاف به مردم نشان دهید. «دولت سایه» یعنی کسانی کهمسئولیت دارند، باید احساس کنند سایه‌ای دارد آن‌ها را دنبال می‌کند و این کارها بایدبا اقدامات حداقلی شروع شود و بعد قوی‌تر شود و جلو برود.

جلیلی تصریح کرد: این مساله منحصر به یک قوه نیستو چه دولت؛ چه قوه قضاییه و چه مجلس را باید دربرگیرد. ما بعد از انتخابات ریاست‌جمهوریاگر قوی بودیم، باید در سالگرد مجلس، نقدی درباره مجلس داشته باشیم.

وی ادامه داد: اول تیرماه هر سال هفته قوه قضاییهاست. قوه قضاییه هم باید این مطالبه را بالای سر خود ببیند. آن وقت مردم اعتماد می‌کنندکه این چند دانشجو فقط نمی‌خواهند آقای روحانی را نقد کنند و واقعا دغدغه دارند و دنبالحقیقت هستند و از مجلس و قوه قضائیه هم سؤال می‌کنند. آن وقت است که مردم اعتماد می‌کنند.

2727

جلیلی دنبال انقلاب تأیید رهبری دارند نماینده دانشجویی شورای امنیت نوشته خاطرنشان ادامه موضوعات اعتماد قضاییه مسائل مساله دیدار براساس می‌پذیرند جامعه اسلام اعتقاد اکثریت دانشگاه ملیگفت اینکه