برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کم خوابی تاثیر های زیادی روی فرد روزه دار می گذارد و سطح آستانه تحمل او را کاهش می دهد.

مازندمجلس: تاثیر کم خوابی بر روزهبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمان با ماه مبارک رمضان افراد روزه دار علاوه بر خستگی و گرسنگی، دچار کلافگی و سردرگمی می شوند. این افراد برای اینکه بتوانند در طول روز با گرفتن روزه دچار ضعف و بداخلاقی نشوند، نیاز به چند اقدام اساسی دارند. 
علاوه بر نیاز به خوردن غذای مناسب و آشامیدن آب به اندازه کافی،موضوع مهم در داشتن توان برای روزه داری و فرار از خستگی و تند خویی خواب مناسب است. در ماه مبارک رمضان بسیاری خیلی کم خوابیده و با توجه به تعطیلات این ماه ممکن است خوابشان در روز به کمتر از 4 ساعت هم برسد. موضوعی که می تواند در روزه داری فرد اثر مستقیم بگذارد. 
یکی از موضوعات مهم که در پی کمبود خواب رخ می دهد،افت ذهن است. کمبود خواب باعث می شود تا قدرت استدلال، تمرکز و قدرت تفکر افراد کاهش یابد. در پی این موضوع با توجه به اینکه فرد روزه دار هم است برای او مشکلات بسیاری به وجود می آید. 
موضوع دیگر در مورد کم خوابی بروز بیماری های بسیاری است که برخی از آنها به شدت خطرناک است. هرچه میزان خواب کاهش یابد بیماری های قلبی،حمله قلبی،سکته مغزی،دیابت،بی نظمی ضربان قلب و کاهش میل جنسی به سراغ فرد می آید.  موضوع بسیار مهم دیگر که افراد کم خواب را تحت تاثیر قرار می دهد، بروز افسردگی است. هرچه فرد دچار بی خوابی شود،احساس افسردگی در او تشدید می شود. 
یکی دیگر از آسیب های کم خوابی پیری زودرس پوست است. کم خوابی باعث پف کردن چشم ها، ورم پوست و به مرور زمان ایجاد سیاهی زیر خط چشم و چروک شدن پوست می شود.  
خوابی افراد بسیاری موضوع بیماری افسردگی مناسب کمبود خستگی میزان مبارک رمضان تاثیر اینکه