برگزیده ها
اهداف و آرمانهای امام (ره) برای تعالی ایران اسلامی تبیین شد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ، گفت: اهداف و آرمان های خمینی کبیر برگرفته از احکام ناب دین مبین اسلام برای تعالی ایران اسلامی بود، اما ضعف در بعد اجرایی، مانع تحقق آنها شد.

مازندمجلس: « بهرام شکوری » روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: عمل به توصیه ها و سفارش های معمار کبیر انقلاب اسلامی ، ضامن استقلال اقتصادی همسو با استقلال ملی بود، که ایران را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه تبدیل می کرد، اما سهل انگاری و کوتاهی مجریان و متولیان امور، مانع از تحقق اندیشه های آرمانی امام ( ره ) شد .
وی خاطرنشان کرد: اکنون در دعاهای ماه مبارک رمضان، درکنار دعا برای آزادی اسیران، شفای بیماران، سه ادعیه مورد تاکید برای رفع فقر و گرفتاری حاصل از آن شده، زیرا این یک واقعیت است که فقر موجب انحطاط و سقوط یک جامعه می شود .
شکوری اضافه کرد : یکی از سفارش ها در اندیشه های امام خمینی (ره )، پایبندی به اخلاقیات است و این مهم با بروز و ظهور فقر در جامعه به مخاطره می افتد، زیرا انحطاط اخلاقیات در جوامع انسانی منشا از فقر دارد.
وی گفت: امروز می توان با بهره گیری از دیدگاه های امام (ره) در بخش های مختلف، به ویژه اقتصادی راه های تعالی جامعه را هموار سازیم و به جهانیان این مهم را یادآور شویم که اسلام دین آسایش و رفاه برای جوامع است.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران افزود: امروز رهبر معظم انقلاب نیز تبیین شعارهای سالانه، موضوع های اقتصادی را بسیار مورد تاکید قرار می دهند، بگونه ای که تاکنون بیش از 50 درصد این نامگذاری ها مشخصه اقتصادی دارد و این مهم برگرفته از تعالیم اسلام دارد که در این زمینه سفارش های لازم را کرده است .
وی اضافه کرد: اکنون جامعه ایران اسلامی، این مهم را باور دارد که پیامبر اکرم (ص) در یکهزار و 400 سال قبل برای سعادت بشر و جامعه آن روز تلاش کرد و این الگوی شاخص و رهنمودهای عالی مورد توجه جوامع غیر اسلامی هم قرار گرفته است، اما جوامع اسلامی در این زمینه قصور دارند و انتظار می رود با تلاش مسئولان و ترسیم مناسب نقشه راه، امکان اجرایی ساختن فرامین دین به خوبی فراهم شود .
به گزارش ایرنا، امسال قرار است مراسم بزرگداشت یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره ) 14 خرداد ماه از ساعت 18 در حرم مطهر ایشان برپا شود که در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند داشت .
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 1559 **1429
مصاحبه: حسین عضدی فسا ** انتشار :محسن طاهرزاده

اسلامی اقتصادی جامعه انقلاب ایرنا جوامع سفارش خمینی اضافه زمینه اخلاقیات مراسم انحطاط اسلام امروز اندیشه تبیین تعالی معادن شکوری افزود اکنون کمیسیون استقلال تاکید