برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایلنا نوشت: رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از بررسی استخدام‌های صورت گرفته در شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر خبر داد.

مازندمجلس:جمشید انصاری، گفت: شهرداری تهران برای استخدام‌هایخود از سازمان امور اداری و استخدامی کل کشور باید مجوزهای لازم را کسب کند. در پایانسال ۹۴ مجوزی را از سازمان استخدامی کشور گرفته‌اند.این مجوز در جریان است اما ممکن است اقدامات دیگر هم انجام شود کهدر چارچوب این مجوز نباشد که این مسائل قابل بررسی است که حتما ما هم به آن رسیدگیمی‌کنیم.

وی درخصوص دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل سازمان ملیجوانان گفت: مساله اصلاح برخی موارد ضروری در ساختارها را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌ایم.از جمله این موارد، تقویت ساختارهای مربوط به مسائل جوانان است. به استناد ماده ۱۱۵ قانون خدمات کشوری ایجاد هر سازمان جدید باید ابتدا در شورای عالی اداریبه تصویب برسد و سپس لایحه مربوطه‌اش که متضمن ریز شرح وظایف است، در دولت تصویب وسپس به مجلس برود. با دستور رئیس‌جمهور به سرعت لایحه انتزاع امور جوانان از وزارتوزرش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان را به دولت ارسال کردیم و این موضوع در دستورکار شورای عالی اداری هم قرار دارد. کلیات این لایحه به تایید رسیده و مقرر شد پس از تصویب و بررسی جزییات توسطشورای عالی اداری، آن لایحه به دولت برگردد و در قالب لایحه به مجلس تقدیم شود.

انصاری در رابطه با تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازیو صنعت، معدن و تجارت از یکدیگر خاطرنشان کرد: ما در راستای وظایف قانونی خودمان بهصورت دائم بررسی‌ها و مطالعاتی برای بهسازی و اصلاح ساختار تشکیلاتی و اداری کلان نهادهایمختلف دولتی را در دستورکار داریم. در این رابطه گزارش‌هایی هم به آقای رئیس‌جمهور و همچنین هیات دولت ارائهمی‌دهیم. در این چارچوب اگر آقای رئیس‌جمهور و دولت تصمیماتی مدنظرشان بود و این تصمیماتنهایی شد، آن را اعلام می‌کنیم.

2727

 

 

 

 

 

لایحه جوانان اداری رئیس‌جمهور تصویب تشکیل اصلاح موارد شورای دستورکار رابطه وظایف مسائل انصاری تهران استخدامی چارچوب بررسی شهرداری دستور