برگزیده ها

مازندمجلس: صدها تن از مردم آمریکا با درخواست انجام تحقیقات مستقل درباره ارتباط رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت روسیه در شهرهای مهم به خیابان‌ها آمدند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه دیلی نیوز، سازمان‌دهندگان اعتراضات پیش‌بینی می‌کردند هزاران تن در نیویورک و صدها تن در سایر شهرها با درخواست انجام تحقیقات مستقل درباره ارتباط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به خیابان‌ها بیایند.  

این اعتراضات با عنوان "راهپیمایی برای حقیقت" با استقبال اعضای کنگره، بازیگران و گروه‌های فعال در سراسر آمریکا مواجه شد. معترضان تاکید داشتند که باید تحقیقات جامع و مستقلی درباره همدستی تیم ترامپ با روس‌ها علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات نوامبر گذشته انجام شود.

بسیاری از معترضان تاکید داشتند که ترامپ باید برای مانع‌تراشی در روند تحقیقات توطئه روس‌ها برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، استیضاح شود. در همین حال، تجمع مشابهی از حامیان ترامپ مقابل کاخ سفید برگزار شد. آنها با حمل پلاکاردهایی از تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده تغییرات آب و هوایی حمایت کردند.

معترضان ضد ترامپ همچنین از کنگره خواستند تا ترامپ را برای اعلام اظهارنامه مالیاتی‌اش تحت فشار قرار دهند. گرچه شورای ویژه‌ای در وزارت دادگستری آمریکا برای رسیدگی به اتهام علیه روس‌ها وجود دارد اما معترضان خواستار تشکیل کمیسیون ویژه‌ و مستقلی همانند کمیسیونی شدند که درباره حملات ۱۱ سپتامبر تحقیق می‌کرد.
ترامپ آمریکا معترضان روس‌ها درباره تحقیقات مستقلی انتخابات داشتند کنگره اعتراضات رئیس‌جمهوری تاکید