برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایرنا نوشت: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه مسئولان به اقشار ضعیف جامعه را از تاکیدهای امام راحل دانست و گفت: رهبر کبیر انقلاب در اوج اقتدار و بزرگی در داخل و عرصه بین‌الملل، به ساده‌ترین شکل زندگی کردند.

مازندمجلس:علی‌اکبر ولایتی درباره یکی از ویژگی های شخصیتحضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: با گذشت حدود 28 سال ازرحلت جانسوز امام بزرگوار و بنیانگذار نظام مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی ایران،راه و یاد ایشان در تمامی ابعاد بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری،دیدگاه‌های متعالی حضرت امام(ره) به ویژه در ارتباط با آموزه‌های اسلامی و دینی درپیشبرد اهداف بلند نظام مورد توجه است در این میان یکی از مهمترین آموزه‌های ایشانبه عنوان فقیهی عالیقدر و مجتهدی بزرگ همانا پرهیز از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی استو امام راحل در این زمینه توجه و عنایت ویژه داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر کبیرانقلاب در اوج اقتدار و بزرگی در داخل و عرصه بین‌المللی، به ساده‌ترین صورت ممکن زندگیکردند، گفت: به یاد دارم که در ملاقات‌های خارجی سلوک و شیوه زندگی ایشان به دور ازهر گونه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری، تعجب و حیرت سران و رهبران کشورها را به دنبال داشت.

وی درباره تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت:بی تردید امروز نظام مقتدر و بزرگ جمهوری اسلامی ایران که توسط حضرت امام خمینی(ره)پایه گذاری شده است، به عنوان نظامی مبتنی بر حقِ تعیین سرنوشت توسط مردم و نظام مردمسالاری دینی با آموزه‌ها و احکام اسلامی و الهی، توانسته تحولات چشمگیر و بی نظیریرا در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بر جای گذارد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: در همهحوزه‌ها آن چه که خواسته امام بزرگ و رهبری است در تحقق مستقل‌ترین کشور جهان به وقوعپیوسته است و همه این تحولات و ظرفیت‌ها در منظر کارشناسان بین‌المللی و سیاستمدارانبه نام جهانی، بی نظیر و غیر قابل توصیف قلمداد می‌گردد که با پشتوانه و مقاومت مردمیدر مسیر خود به پیش می‌رود.

ولایتی با بیان اینکه امروز شاهدیم که دستاوردهایعظیم انقلاب در مقابل دیدگان همه قرار دارد، ادامه داد: نظام اسلامی با مقاومت و ایستادگیمردم شریف ایران، رهبری امام خمینی(ره) و خلف شایسته ایشان، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌هایشهدا، ایثارگران، مدافعان حرم و همت و تلاش مسئولان به موفقیت‌هایی بزرگی دست یافتهاست.

ولایتی با تاکید بر اینکه شر دشمنان به خودشان بازمی‌گردد، اظهار داشت: این راه علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، با قوت و اقتدار ادامهخواهد یافت و پیروزی و نصرت برای مردم ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

وی در خصوص توجه ویژه امام(ره) به قشر مستضعف جامعهو ضرورت توجه بیشتر مسئولان به این مهم، گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه همین مردم بزرگوار،مستضعفین و رنج کشیدگان به پیروزی دست یافته است و امام(ره) در تمامی مراحل زندگی پربرکت خویش توجه ویژه‌ای به این مهم داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامافزود: جمهوری اسلامی ایران هم در این جهت اقدامات فراوانی را انجام داده است و درهمه دولت‌ها و دوره‌ها توجه به این بخش از جامعه که به تعبیر امام(ره) و مقام معظمرهبری(مدظله العالی) ولی نعمتان ما هستند، وجود داشته است .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامافزود: امام راحل توجه به اقشار ضعیف را جزء وظایف مسئولان می‌دانستند و رهبر فرزانهانقلاب نیز در همین زمینه همواره توجه و تاکید داشته‌اند و علیرغم همه تلاش‌های صورتگرفته باید تا رسیدن به شرایط بهتر و مطلوب‌تر، گام‌های بیشتری را برنامه ریزی کنندو به اجرا درآورند.

2727

اسلامی رهبری ولایتی انقلاب جمهوری مسئولان بین‌المللی تشخیص مصلحت زندگی اینکه خمینی امروز اظهار تحولات علیرغم استراتژیک نظامافزود تحقیقات پیروزی مقاومت تاکید پشتوانه داشتند بزرگوار تمامی بنیانگذار درباره کشورها ادامه آموزه‌های زمینه اقتدار تجمل‌گرایی اشرافی‌گری عنوان بزرگی