برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر نیرو گفت: بحث کاهش قیمت تعرفه های برق جنوب استان سیستان و بلوچستان، امری است که حتما می بایست همراه با مصوبه هیات دولت باشد اما برخی اقدامات دیگر را وزارت نیرو می تواند راساً پیگیری کند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، مهندس "حمید چیت چیان" وزیر نیرو با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان نیک شهر، گفت: میدانیم که در روزهای گذشته شرایط بسیار سختی بر مردم شریف بلوچستان گذشت، از بدو شروع این مسایل مسوولان وزارت نیرو با حساسیت خاصی آن ها را پیگیری کردند.

وی افزود: ابتدا ما به قائم مقام ماموریت دادیم که به عنوان نماینده ویژه وزیر در استان مستقر شوند و از نزدیک به بررسی و رفع مشکلات موجود در این استان بپردازند.

وی تصریح کرد: اما بعد از اینکه با رییس جمهور صحبت کردم قرار شد که شخصا به استان سفر کرده و به بررسی مسائل بپردازم.
وزیر نیرو ادامه داد: طی سال های گذشته این استان از جایگاه ویژه برای ما برخوردار بوده است. در طول سه چهارسال گذشته به بیش از ۵۰۰ روستای کشور آبرسانی شد و بیش از ۱۰۰ هزار مشترک جدید روستایی اضافه شده است.  

وی خاطرنشان کرد: همچنین اخیرا ساخت دو نیروگاه با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات آغاز شده و این بجز دو نیروگاهی است که در دو شهر ایرانشهر و چابهار از قبل احداث شده است.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این نیروگاه هایی که در حال احداث است، بناست که یک نیروگاه ۸۸۰ مگاواتی نیز با سرمایه گذاری خارجی در استان احداث شود.

وی اضافه کرد: با این وجود نظر ما این است که این تاسیسات جدید کافی نیست و می بایست با توجه به شرایط ویژه استان، اقدامات بیشتری انجام داد.

چیت چیان اظهار داشت: بحث کاهش قیمت تعرفه های استان، امری است که حتما می بایست همراه با مصوبه هیات دولت باشد اما برخی اقدامات دیگر را وزارت نیرو می تواند راساً پیگیری کند.

وی ادامه داد: کاهش قیمت تعرفه ها، اگر همراه با افزایش میزان مصرف باشد سرمایه گذاری های جدید انجام شده در حوزه تولید، انتقال و توزیع برق کافی نخواهد بود و ممکن است باعث مشکلات عدیده ای در استان شود.

 
استان احداث نیروگاه گذشته وزارت تعرفه بررسی گذاری همراه سرمایه اقدامات بایست ادامه شرایط پیگیری مشکلات اضافه