برگزیده ها
سیدحسن خمینی: «هیهات از روزی که انتخابات نباشد» در کلام رهبری همان «میزان رای مردم است» بود

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نوه بنیان‎گذار انقلاب گفت: ما آخوند، مرجع و خوشگل زیاد داشتیم! اما هیچ کدامشان امام نشدند! اینکه امام به این جایگاه رسید به دلیل آن بود که مرجع بیان مشکلات مردم بودند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت السلام سیدحسن خمینی دربرنامه "نگاه یک" شبکه اول سیما با اشاره به ارتحال امام در ماه شوال،گفت: این اولین بار است که سالگرد رحلت امام را در ماه رمضان برگزار کردیم. برایاین مراسم دیدار و مذاکراتی با رهبری داشتم و نهایتا قرار بر این شد که مراسم عصربرگزار شود. البته بسیاری از مشتاقان امام که روزه دار بودند، نتوانستند در اینمراسم حضور یابند.

او که دومین بار است در برنامه زنده تلویزیونیحضور می‎یابد؛ از این موضوع ابراز خرسندی کرد و گفت: برای آنکه مردم اذیت نشوند،مراسم را کوتاه برگزار کردیم و من هم به همین دلیل سخنرانی نکردم. سخنانم را دربرنامه شما با مردم در میان می‎گذارم.

وی حضور مردم در این مراسم را سرمایه بزرگجمهوری اسلامی و نشان دهنده پیوند عمیق مردم با امام(ره) خواند و در پاسخ به سوالیکه به رمز محبوبیت امام اشاره داشت، گفت: ما آخوند، مرجع و خوشگل زیاد داشتیم! اماهیچ کدامشان امام نشدند! اینکه امام به این جایگاه رسید به دلیل آن بود که مرجعبیان مشکلات مردم بودند. جاذبه شخصیت امام در کاریزمای ایشان بود که مردم او راحلال مشکلات و درمان دردهایشان می دانستند. امام برای مردم روزگار دارویی بود کهبه کام بیمار ریخته شده بود.

سیدحسن خمینی که می گفت امام در ماه رمضان، شعرمی خواند، شعری را با تکمله «تکرار مکررات بس کن» خواند و گفت: تکرار بر وزن تفعالاستو اینگونه نیست که بر اساس لهجه یزدی، با فتحه خوانده شود.

او که می گفت در بیان اندیشه امام غلو نمی شود،تاکید کرد که در سیمای امام، مشکل گشایی نهفته بود. برای پیوند امام با نسل جوانباید اجتهادی را از اندیشه امام ارائه دهیم که مشکل گشا باشد.

خمینی جوان، بزرگترین میراث امام را انقلابخواند و افزود: امام در فقه و اصول یک دانشمند تراز اول بود. او کسی مانند خیلیهای دیگر نبود. امثال امام خیلی کم هستند. امام در پایان عمر فقاهتش، رای مردم بهنام جمهوریت را وارد نظام می کند و جمهوری اسلامی را برمی گزیند.

او از سخنان مقام معظم رهبری یاد کرد مبنی براینکه «هیهات از روزی که انتخابات نباشد» و افزود: این همان «میزان رای مردم است»امام بود. رمز بقای جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی است. هر گاه پیوند عمیق مردمیرا تقویت کنیم، از هزاران مشکل عبور می کنیم. محتوای نظام اسلامی است و قالب آنجمهوری است.

این خبر کامل می شود....

2727

اسلامی مراسم خمینی سیدحسن رهبری پیوند خواند حسن خمینی اندیشه جمهوری افزود تکرار مشکلات برگزار نباشد انتخابات هیهات میزان دربرنامه رمضان اشاره کردیم