برگزیده ها
مازندمجلس: عربستان، بحرین، امارات و مصر، روابط خود را با قطر قطع کردند.

به گزارش مهر، بحرین روز دوشنبه با اعلام قطع همه روابط خود با قطر، این کشور را به حمایت از "تروریسم" و دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین در بیانیه ای از تصمیم خود برای خارج کردن هیئت دیپلماتیک خود از دوحه خبر داد و به همه اعضای هیئت دیپلماتیک قطر مهلت داد ظرف ۴۸ ساعت بحرین را ترک کنند.

بحرین در بیانیه خود قطر را به ضربه زدن به امنیت و ثبات خود و حمایت از فعالیتهای تروریستی مسلحانه و پشتیبانی مالی از آنها متهم کرد.

بحرین سفر اتباع خود به قطر و یا اقامت در این کشور را ممنوع اعلام کرد و به اتباع قطری ۱۴ روز مهلت داد خاک بحرین را ترک کنند.

وزارت امورخارجه مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حریم هوایی و بنادر دریایی این کشور به روی قطر کاملا بسته است.

در این بیانیه که روز دوشنبه در صحفه فیسبوک وزارت امورخارجه مصر  منتشر شده، آمده است که اقدامات لازم را برای اعلام این موضوع به همه کشورهای دوست و شرکتهای عربی و بین المللی درخصوص قطر اتخاذ خواهد کرد.

امارات نیز از قطع روابط خود با قطر خبر داد.

عربستان سعودی هم از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر خبر داد، و همه مرزهای دریایی، زمینی و هوایی خود را با قطر بست.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، عربستان سعودی ورود و یا عبور قطریها از این کشور را به دلایل امنیتی ممنوع اعلام کرد.

عربستان سعودی به قطری های مقیم این کشور همچنین مسافران ۱۴ روز مهلت داد از خاک عربستان خارج شوند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین از پایان مشارکت قطر در تجاوز به یمن خبر داد، و تأکید کرد که این اقدامات به دلیل "حمایت قطر از القاعده و داعش" صورت گرفته است.
بحرین روابط اعلام عربستان سعودی بیانیه دیپلماتیک حمایت دریایی هوایی اقدامات امارات همچنین امورخارجه ممنوع خبرگزاری گزارش اتباع دوشنبه وزارت