برگزیده ها

مازندمجلس: با قطع روابط 4 کشور بحرین، امارات، مصر و عربستان سعودی و بسته شدن مرزهای این 4 کشور علیه قطر، هواپیمایی قطر با بحران بزرگی روبه رو است.

مازندمجلس: 4 کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و تعدادی از تحریم ها و مجازات ها را علیه این کشور اعمال کردند.

این 4 کشور همه مرزهای خود را در برابر رفت و آمد قطری ها بسته اند. آنها حمایت قطر از مخالفان داخلی، حمایت از ایران، حمایت از داعش و القاعده و گروه های افراط گرای اسلامی را دلیل قطع روابط با قطر اعلام کردند.

مهمترین تحولات در این زمینه:

- 4 کشور مصر، بحرین، عربستان سعودی و امارات، همه مرزهای آبی، زمینی و هوایی خود را در برابر همه شهروندان قطری، شهروندان خارجی مقیم قطر و همه وسایل حمل و نقل قطر بستند.
 
- مصر گفته است در پی اصرار و پافشاری قطر بر راه رشمنی با مصر،  روابط با دوحه را قطع کرد
 
- بحرین: دولت قطر در همه سطوح از تروریسم حمایت می کند / قطر از فعالان براندازی حکومت قانونی و مشروع بحرین حمایت می کرد.

- 4 کشور بحرین، امارات، مصر و عربستان سعودی دیپلمات های قطر را اخراج کرد و به کادر دیپلماتیک قطر 48 ساعت مهلت داد خاک این 4 کشور را ترک کنند.

- تاکنون 3 کشور مصر، امارات و بحرین به شهروندان قطری 14 روز مهلت دادند خارج آنها را ترک کنند. آنها همچنین ورود شهروندان خود به قطر را ممنوع اعلام کردند.
 
- 4 کشور امارات، بحرین، مصر و عربستان سعودی با بستن همه مرزهای خود در برابر قطر، این کشور را در محاصره خود قرار دادند

- بحران برای هواپیمایی قطر

با قطع روابط 4 کشور بحرین، امارات، مصر و عربستان سعودی و بسته شدن مرزهای این 4 کشور علیه قطر، هواپیمایی قطر با بحران بزرگی روبه رو است

-  قطر از ائتلاف نظامی عربستان سعودی در یمن اخراج شد

- مصر: قطر از داعش، القاعده و گروه های افراط گرای اسلامی در صحرای سینا حمایت می کند
 
ادامه دارد ...
بحرین سعودی امارات عربستان حمایت روابط مرزهای شهروندان برابر اخراج دادند بحران هواپیمایی اعلام محاصره دیپلماتیک القاعده افراط اسلامی