برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نیازهای معنوی بر اساس مبانی اسلامی از اوجب واجبات است گفت: حکومت نه‌ تنها وظیفه هدایت مردم به راه راست را دارد بلکه موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با تأکید بر انجام کار ثواب و داشتن نیت الهی در انجام آن اظهار داشت: تصدی پست حکومتی اگر باهدف کسب رضایت الهی باشد، ارزشمند است و ارزش کارهای اخلاقی به نیت انسان بستگی دارد.

وی کاری را با ارزش دانست که با هدف کسب رضایت الهی باشد و گفت: انجام امور از روی ریا و نفاق نه‌تنها ارزش اخلاقی ندارد بلکه حرام بوده و سبب گرفتاری و عذاب الهی می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: گرفتن زکات از سوی حکومت آن‌هم به‌زور برای شخص انسان مسلمان ثوابی ندارد و این مال دیگر مربوط به آن شخص نبوده و مالش حلال است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در گستره دین مبین اسلام مصالح و مفاسد وسیع است، افزود: این گستره شامل نفع مادی و معنوی می‌شود و تأثیر آن در جهان آخرت نیز بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: کار سیاسی دارای ارزش اخلاقی است که با نیت الهی انجام‌ شده باشد اما بسیاری از آن‌ها از این ارزش برخوردار نبوده و دارای ثواب دنیوی و اخروی نیستند، چرا که کاری در سعادت ابدی انسان تأثیر دارد که دارای ارزش اخلاقی باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تغییر تشکیل نهادهای علمی از جمله آموزش و پرورش به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد است، افزود: حکومت وظیفه تأمین نیازهای نهادهای بدون متصدی را به عهده دارد که آموزش و پرورش از جمله آن‌ها است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نیازهای معنوی بر اساس مبانی اسلامی از اوجب واجبات است، تصریح کرد: حکومت نه‌تنها وظیفه هدایت مردم به راه راست را دارد، بلکه موظف است از رفتن مردم به راه ناصواب جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید دغدغه‌مند آخرت خود باشد و بی‌دینی بالاترین چیزی است که سبب فساد انسان‌ها می‌شود.
حکومت مصباح اینکه انسان اخلاقی دارای آیت‌الله نیازهای وظیفه معنوی جلوگیری ناصواب افزود گستره پرورش آموزش آن‌ها تغییر تأثیر نهادهای نبوده هدایت خمینی پژوهشی آموزشی موسسه مبانی اسلامی نه‌تنها رضایت واجبات ندارد