برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) گفت: ایالات متحده و شرکایش به مقابله با افراط گرایان ادامه می‌دهند و به واسطه حملات علیه غرب از سوی گروه تروریستی داعش ترسی به دل خود راه نخواهند داد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته است که لندن باید پس از حملات اخیر در پایتخت این کشور موضع سخت‌تری را در قبال تروریست‌ها داشته باشد.

داعش که در سوریه و عراق مورد حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا قرار دارد و مواضع خود را در این دو کشور از دست داده   مسئولیت حملات لندن را برعهده گرفت.

ژنرال جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا در سیدنی استرالیا و در کنار رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همانطور که من گفته‌ام ما متحد هستیم و علیه دشمن‌مان که فکر می‌کند می‌تواند ما را با این جملات بترساند هم‌فکری و همکاری می‌کنیم. ما از آنها نمی‌ترسیم.

در همین حال مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفت: جهان احتمالا با حملاتی شبیه آنچه در لندن رخ داد روبه‌رو خواهد بود و این مشکلی است که جامعه جهانی باید در قبال آن هوشیارانه رفتار کند و آن را شکست دهد.

وی ادامه داد: این جنایتکاران و تروریست‌ها وحشتناک هستند اما آنچه که انجام می‌دهند قهرمانانه نیست. آنها یک عامل فساد و بیماری در اسلام هستند. این یک پدیده جهانی است و باید تمامی کشورهای جهان با آن مقابله کنند.

آمریکا حملات جهانی استرالیا نمی‌ترسیم تروریست‌ها