برگزیده ها
مازندمجلس: یک عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه «امروز خیلی‌ها مدعی خط امام هستند» گفت: کسانی که امروز در این زمینه مدعی هستند بدانند که توجه به ولایت وفقیهِ زمان یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های خط امام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حسینیه رهروان روح‌الله مشهد با یادآوری یاد امام راحل (ره) و شهدای انقلاب، اظهار کرد: همه باید امام(ره) و شاخص‌های خط ایشان را بشناسیم و گام‌هایمان را بر اساس آن‌ها برداریم.

وی با بیان اینکه امروز خیلی‌ها مدعی خط امام و راه امام خمینی(ره) هستند، ادامه داد: بر همین اساس باید یکبار دیگر شاخص‌های خط امام و رفتار سیاسی ایشان روشن شود.

رئیسی با اشاره به اینکه خط امام تمدن ساز است و ایجاب می‌کند آن را به نسل‌های آینده بشناسانیم، تصریح کرد: اولین شاخص امام اخلاص و دلداگی به خداست و امام خمینی رهبری بود که مهم‌ترین شاخص خود را عبودیت به خدا عنوان می‌کرد.

وی افزود: اگر به زندگی امام(ره) نگاه کنیم سنگ زیربنای زندگی ایشان جمله «تمام عالم در مظهر خداست» و خدا را دیدن قبل از هر چیز، با هر چیز و بعد از هر چیز است.

تولیت آستان قدس رضوی دومین مشخصه مکتب سیاسی امام(ره) را مردم باوری عنوان کرد و گفت: نگاه امام به مردم نگاهی تشریفاتی و اسم بردن از مردم در مواقعی که به آن‌ها نیاز داشت نبود، بلکه ایشان حقیقتا مردم و جوانان را باور داشت.

وی با بیان اینکه امام(ره) به نقش آفرینی جوانان باور داشت، خاطرنشان کرد: جنگ را چه کسانی اداره کردند، فرماندهان ما در جنگ چند سالشان بود، مسئولان و مدیران ما در آن زمان چه سنی داشتند؛ امام(ره) جوانان را باور داشت، الان هم خط مقام معظم رهبری همین است و فریاد ایشان این است که دست گره‌گشای کشور را به دست بیگانگان ندهیم و باید گره‌گشایی به دست جوانان کشور باشد.

رئیسی سومین شاخص مکتب سیاسی امام(ره) را توجه به محرومین و مستضعفین برشمرد و عنوان کرد: اکثر جملاتی که از امام خمینی داریم عباراتی از قشر محروم جامعه است، البته این به این معنا نیست که افراد متمول جامعه نقشی ندارد اما باید به قشر محروم و مستضعف جامعه بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه ما به تمام کارآفرینان احترام می‌گذاریم، بیان کرد: اما توجه ما به محرومین و قشر ضعیف جامعه است که سیره و رفتار امام علی(ع)هم اینگونه بود.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: امام فرمودند اگر در زندگی مدیران و مسئولان کشور روحیه‌ی اشرافی‌گیری شکل بگیرد باید فاتحه آن نظام را خواند و این نص صریح فرمایشات ایشان است، رهبری هم تاکیدشان بر همین است.

وی با اشاره به اینکه نجات محرومان از شاخصه‌های خط امام(ره) تنها محدود به کشور ما نمی‌شود، گفت: امام پرچم حمایت از محرمان در تمام جهان را بلند کرد و از روز اول مساله فلسطین را اولویت اول جهان اسلام عنوان کردند. نجات مظلومان عالم در دستور کار و سیاست‌های امام بود و ایشان این را از امام علی(ع) جد برزرگوارشان آموختند.

رئیسی پیوند معنویت و سیاست را از دیگر شاخصه‌های مهم خط و مکتب سیاسی امام خمینی(ره) دانست و افزود: قریب به 400 سال در مغرب زمین تلاش کردند معنویت را کنار بزنند اما نتیجه آن جنگ جهانی اول و دوم و اشغال فلسطین و جنگ‌ها و خون‌ها شد و این همه جنایت که در دنیا اتفاق افتاده است به خاطر سیاستِ جدا از معنویت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رفاه یک اصل مهم است و مردم باید در رفاه باشند، تصریح کرد: اما این رفاه باید در عین امنیت اجتماعی و با حفظ استقلال کشور در حوزه‌های مختلف باشد و ما به هر طریقی رفاه نمی‌خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز باید به بنیه دفاعی کشور احترام بگذاریم، اگر بنیه دفاعی کشور مورد تحقیر و بی‌توجهی قرار گیرد قطعا ضربه می‌خوریم.

رئیسی یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های خط و راه امام خمینی(ره)را استکبار ستیزی امام عنوان کرد و گفت: امام هیچگاه با مستکبرین کنار نیامدند، همپنین رهبری انقلاب موضوع «بصیرت» را مطرح کردند. نسخه بصیرت نسخه شفا بخش نه تنها بعد از فتنه 88، بلکه برای همه مواقع است و ایشان خوب و به موقع و زمان شناسانه عمل کردند.

وی توجه به ولایت فقیه را یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های راه امام برشمرد و اظهار کرد: این جمله از امام که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» از این امر حکایت دارد و کسانی که امروز مدعی خط امام و راه امام هستند بدانند که توجه به ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های راه امام(ره) است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: از مشخصه‌های دیگر خط امام عدالت اجتماعی است و عدالت اجتماعی اصل بسیار مهم و از اصول مهم انبیاست.

وی با بیان اینکه هرکجا در راه امام و رهبری عمل کردیم موفق بودیم و هرکجا ضرر کردیم به دلیل عمل نکردن به فرمایشات آنان بود، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی و اگر پیام ما به دشمن پیام اقتصاد مقاومتی باشد و اگر این پیام به دنیا داده شود، آن‌ها می‌فهمند که نمی‌توانند ‌از این راه به ما ضربه بزنند.

رئیسی با بیان اینکه امیدواریم راه امام خمینی در کشورمان طی شود، بیان کرد: نسل جدید ما امروز به خوبی دریافته که نجات و سعات کشور در قبال توجه به فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب خواهد بود.
اینکه خمینی رئیسی رهبری امروز مهم‌ترین مشخصه‌های عنوان جوانان ولایت سیاسی جامعه تولیت تصریح خاطرنشان اجتماعی معنویت فرمایشات آستان زندگی انقلاب اشاره آن‌ها کسانی بزنند خبرگان خداست فلسطین شاخصه‌های دفاعی بصیرت اقتصاد مقاومتی کردیم هرکجا عدالت خیلی‌ها فرمودند ادامه بدانند اظهار شاخص‌های سیدابراهیم مسئولان مدیران رفتار احترام محروم برشمرد محرومین افزود