برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: یک عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه «امروز خیلی‌ها مدعی خط امام هستند» گفت: کسانی که امروز در این زمینه مدعی هستند بدانند که توجه به ولایت وفقیهِ زمان یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های خط امام است.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حسینیهرهروان روح‌الله مشهد با یادآوری یاد امام راحل (ره) و شهدای انقلاب، اظهار کرد: بایدیکبار دیگر شاخص‌های خط امام و رفتار سیاسی ایشان روشن شود.خط امام تمدن ساز است و ایجاب می‌کند آن را به نسل‌های آینده بشناسانیم.اولین شاخص امام اخلاص و دلداگی به خداست و امام خمینی رهبری بود که مهم‌ترین شاخصخود را عبودیت به خدا عنوان می‌کرد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

* دومین مشخصه مکتب سیاسی امام(ره) مردم باوریبود. نگاه امام به مردم نگاهی تشریفاتی و اسم بردن از مردم در مواقعی که به آن‌ها نیازداشت نبود، بلکه ایشان حقیقتا مردم و جوانان را باور داشت. سومینشاخص مکتب سیاسی امام(ره) توجه به محرومین و مستضعفین بود. اکثر جملاتی که از امامخمینی داریم عباراتی از قشر محروم جامعه است، البته این به این معنا نیست که افرادمتمول جامعه نقشی ندارد اما باید به قشر محروم و مستضعف جامعه بیشتر توجه شود.

* ما به تمام کارآفرینان احترام می‌گذاریم.اما توجه ما به محرومین و قشر ضعیف جامعه است که سیره و رفتار امام علی(ع)هم اینگونهبود. امام فرمودند اگر در زندگیمدیران و مسئولان کشور روحیه‌ی اشرافی‌گیری شکل بگیرد باید فاتحه آن نظام را خواندو این نص صریح فرمایشات ایشان است، رهبری هم تاکیدشان بر همین است.

*پیوند معنویت و سیاست از دیگر شاخصه‌های مهمخط و مکتب سیاسی امام خمینی(ره) بود.

*رفاه یک اصل مهم است و مردم باید در رفاه باشند.اما این رفاه باید در عین امنیت اجتماعی و با حفظ استقلال کشور در حوزه‌های مختلف باشدو ما به هر طریقی رفاه نمی‌خواهیم.  ما امروز باید به بنیه دفاعی کشوراحترام بگذاریم، اگر بنیه دفاعی کشور مورد تحقیر و بی‌توجهی قرار گیرد قطعا ضربه می‌خوریم.

*یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه‌های خط و راه امامخمینی(ره) استکبار ستیزی امام است. امام هیچگاه با مستکبرین کنار نیامدند، همچنین رهبریانقلاب موضوع «بصیرت» را مطرح کردند. نسخه بصیرت نسخه شفا بخش نه تنها بعد از فتنه88، بلکه برای همه مواقع است و ایشان خوب و به موقع و زمان شناسانه عمل کردند.

* توجه به ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایراه امام است. این جمله از امام که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبینرسد» از این امر حکایت دارد و کسانی که امروز مدعی خط امام و راه امام هستند بدانندکه توجه به ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های راه امام(ره) است. از مشخصه‌های دیگر خط امامعدالت اجتماعی است و عدالت اجتماعی اصل بسیار مهم و از اصول مهم انبیاست.

* هرکجا در راه امام و رهبری عمل کردیم موفقبودیم و هرکجا ضرر کردیم به دلیل عمل نکردن به فرمایشات آنان بود. رهبری فرمودند اقتصادمقاومتی و اگر پیام ما به دشمن پیام اقتصاد مقاومتی باشد و اگر این پیام به دنیا دادهشود، آن‌ها می‌فهمند که نمی‌توانند ‌از این راه به ما ضربه بزنند.

2727

 

 

مهم‌ترین جامعه سیاسی رهبری اجتماعی امروز مشخصه‌های ولایت بصیرت هرکجا فرمایشات دفاعی کردیم امامخمینی خمینی رفتار آن‌ها محرومین محروم رئیسی فرمودند