برگزیده ها
مازندمجلس: نخست‌وزیر عراق با اعلام این‌که نیروهای امنیتی تروریسم را در جنگ نابود کردند، تأکید کرد که دولت بغداد نمی‌خواهد این نیروها در خارج از مرزها بجنگند.

به گزارش تسنیم به نقل از «السومریه‌نیوز»، دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست‌وزیر، روز یکشنبه با گروهی از علمای شیعه و سُنی و دیگر شخصیت‌های دینی دیدار کرد و حلول ماه مبارک رمضان را به آنها تبریک گفت.

العبادی در این دیدار اظهار داشت، پس از آن‌که عراقی‌ها پیروزی‌های عظیمی را کسب کرده و در آستانه پیروزی نهایی هستند، وحدت در کشور تقویت شده است.

طبق این بیانیه، نخست‌وزیر عراق با بیان این‌که «عراقی‌ها در مبارزه با تروریسم متحد شدند و پیروز گشتند»، ابراز امیدواری کرد که «این اتحاد برای حفظ دستاوردها و حرکت به مرحله‌ای که منفعت کشور و شهروندان در آن باشد، ادامه یابد.»

العبادی در ادامه گفت: «آنچه قلب‌های ما را به درد می‌آورد این است که این دین رحمت توسط این تروریست‌ها، که می‌خواهند تصویر اسلام را خدشه‌دار کنند، به سرقت رفته است، اسلام از آنها مبری است. عراقی‌ها به آنها اجازه نمی‌دهند و ما برای نابود کردن آنها و نه مهار کردن‌شان مصمم هستیم.»

وی بر اهمیت نقش عظیم واعظان و مبلغان دینی در بالا بردن سطح آگاهی از خطرات ناشی از افراط‌گرایی و تفکر تروریستی، تأکید کرد و گفت: «ما نمی‌خواهیم نیروهای‌مان و فرزندان‌مان در خارج از مرزها بجنگند و ما خواهان بی‌ثبات و ناامن کردن کشورها نیسیم و قانون اساسی ما چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.»

العبادی افزود: «عراق علاقه‌مند به همکاری با دیگران در امر مبارزه با تروریسم است. ما تروریسم را شکست نظامی دادیم.»

حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در 30 ماه مه، تأکید کرده بود که نیروهای عراقی موفق شدند تروریسم را محاصره و نفوذ آن را کنترل کنند. وی بر عدم ابقای هرگونه «تروریسمی» تأکید و به طرحی برای تامین امنیت مرزهای مشترک عراق و سوریه اشاره کرد.
العبادی تروریسم تأکید نخست‌وزیر نیروهای عراقی‌ها مبارزه اسلام ادامه دیدار نابود خواهان اعلام این‌که مرزها بجنگند