برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت:دمای هوا در شهرهای جنوبی کشور به 50 درجه بالای صفر می رسد.

مازندمجلس: هوا گرم می شود/ دمای جنوب کشور به 50 درجه می رسدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،مرتضی ضرابی با اشاره به وضعیت جوی کشور، گفت: هرچند امروز در بیشتر نقاط کشور جو آرام و پایداری داریم، اما وزش باد، افزایش دما و بارش باران در برخی نقاط پیش بینی می‌شود.
وی گفت: بارش‌ها امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رخ می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم همین بارش‌ها را فردا در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل داشته باشیم.
ضرابی افزود: بارش‌ها موقتی و پراکنده است و بیشتر در ساعات عصر با شکل گیری ابرهای هم رفتی و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.
وی با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط کشور گفت: وزش باد در ناحیه جنوب شرق کشور و مناطق زابل، زهک و هیرمند پیش بینی می‌شود و باتوجه به شکل گیری بادهای ۱۲۰ روزه در این نواحی امروز وزش باد نسبتا شدید را همچنان خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: روز گذشته وزش باد در این مناطق به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و امروز هم این شرایط موجب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد.
ضرابی گفت: چند روزی است که هوا نسبتا خنک شده البته این شرایط پایدار نخواهد بود و پیش بینی می‌کنیم در روزهای آینده افزایش دما در بیشتر نقاط کشور  رخ دهد.
وی تاکید کرد: افزایش دما در نواحی جنوبی کشور تا ۵۰ درجه خواهد بود.
کارشناس هواشناسی درباره دمای هوای تهران گفت: روز گذشته دمای پایتخت ۳۰ درجه بود و به نظر می‌رسد امروز و فردا تا ۳۴ درجه افزایش داشته باشد. 
امروز افزایش ضرابی نواحی بارش‌ها بیشتر شرایط کارشناس هواشناسی نسبتا گذشته افزود اشاره می‌کنیم موقتی مناطق